Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for restaurantbesøg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kan man trække Rasturant besøg fra i moms. Når det er i forbindelse med et møde ?

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er tale om et møde "ude i byen" med en forretningsforbindelse, så kan du kun fradrage 25% af momsen. Ligeledes kan du også kun fradrage 25% af udgiften rent skattemæssigt.

Annette Sands indlæg der linkes til ovenfor, handler vist hovedsageligt om arrangementer afholdt inhouse.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

denne her er heller ikke så dum http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

Metoden er jo hvis det var i byen og med extern forbindelse, at du trækker 1/4 af momsen fra, og resten af beløbet er så en udgift. Den del har du så kun 25% fradrag for skattemæssigt - så ved årsafslutning kan du lave en regulering af dit resultat til skat

Eksempel: Spist for 1.250 kr - moms heraf 250 kr. Momsfradrag 1/4 af 250 kr = 62,50 bogføres som købsmoms

resten 1250 kr minus 62,50 = 1187,50 bogføres som omkostning bespisning e.l. og så skal du tage 75% af dette ind igen til indtægt når du regulerer ved årsafslutningen (kør det på en konto du let genkender som en der skal foretages reguleringen på - eller ha noter) og det er så 890.62 kr

Hvis dit årsresultat så inden regulering - helt normalt kørt viser 100.000 kr, ja så lægger du de 890,62 kr til og får 100.890 kr som det resultat du skal opgive til skat.

Sådan kan der være flere andre ting der skal skattereguleres i forhold til selv regnskabet, forudsat man har haft bespisning, hoteller og meget andet som ses i linket fra danskrevision

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar, jeg er blevet kloger  nuSmile

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

denne her er heller ikke så dum http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

Metoden er jo hvis det var i byen og med extern forbindelse, at du trækker 1/4 af momsen fra, og resten af beløbet er så en udgift. Den del har du så kun 25% fradrag for skattemæssigt - så ved årsafslutning kan du lave en regulering af dit resultat til skat

Eksempel: Spist for 1.250 kr - moms heraf 250 kr. Momsfradrag 1/4 af 250 kr = 62,50 bogføres som købsmoms

resten 1250 kr minus 62,50 = 1187,50 bogføres som omkostning bespisning e.l. og så skal du tage 75% af dette ind igen til indtægt når du regulerer ved årsafslutningen (kør det på en konto du let genkender som en der skal foretages reguleringen på - eller ha noter) og det er så 890.62 kr

Hvis dit årsresultat så inden regulering - helt normalt kørt viser 100.000 kr, ja så lægger du de 890,62 kr til og får 100.890 kr som det resultat du skal opgive til skat.

Sådan kan der være flere andre ting der skal skattereguleres i forhold til selv regnskabet, forudsat man har haft bespisning, hoteller og meget andet som ses i linket fra danskrevision

vh John Hannover

Hej John, 

Jeg har kigget et par indlæg igennem og har lige et spørgsmål til det skattemæssige fradrag ved bespisning på restaurant ude i byen. Jeg kan se af din guide og lignedne guides at man kan få fradrag for personale på 100 pct. mens man for kunder/forretningsforbindelser kun opnår 25 pct. fradrag. Er det korrekt eller er det 25 pct. skattemæssigt fradrag for både personale og kunder?

Mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for personale på restaurant 100% udgiftsfradrag men kun kvart momsfradrag. Personale er ansatte og ikke bare dig selv som ejer i personlig virksomhed med mindre det er under arbejde  (og rejse) 

For forretningsforbindelser også kun kvart moms fradrag og så her kun kvart fradrag af omkostningen

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)