Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp af SEO-eksperter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert-spørgsmål

Jeg har hjemmesiden: http://gadgetcity.dk - Den har på hovedsiden 205 links.

Det er gået op for mig, hvor vigtig landingsider er. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at den "link-juice" min side har, bliver fordelt rigtigt. Jeg vil gerne have mest muligt link-juice på mine kategorier og underkategorier, da det er dem jeg gerne vil have folk til at finde.

Derfor vil jeg gerne rette link-juicen bedst muligt nu. Og her har jeg følgende spørgsmål.

1. Jeg har hørt, at når man laver et nofollow-link, "smider" Google juicen væk. Nogle der kan bekræfte / afkræfte det?

2. Jeg har hørt, at man kan give ekstern-links procent-satser på, hvor meget link-juice der skal sendes videre. Nogle der kan bekræfte / afkræfte det? Og hvis man kan, er der så nogle der kan uddybe, hvordan man gør?

3. Jeg har mine kategorier to steder. Er det skidt eller godt? Her tænker jeg på, om Google tager den ene som et "nofollow" og egentligt smider juicen væk. Eller om den ikke regner det for et link?

4. Er der nogle lovlige / pæne måder at "styre" fordelingen af juice på uden at fjerne links?

5. Er der nogle lovlige / pæne måder at lave et link på, som er et link, men google ikke opfatter som et link?

Hilsen Johnni

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Johnni Nielsen:
1. Jeg har hørt, at når man laver et nofollow-link, "smider" Google juicen væk. Nogle der kan bekræfte / afkræfte det?

Ja et NoFollowlink viderefører ikke linkjuice, eller dvs der ryger linkjuice ud, men modtager får intet.

Johnni Nielsen:
2. Jeg har hørt, at man kan give ekstern-links procent-satser på, hvor meget link-juice der skal sendes videre. Nogle der kan bekræfte / afkræfte det? Og hvis man kan, er der så nogle der kan uddybe, hvordan man gør?

Det passer ikke.

Johnni Nielsen:
3. Jeg har mine kategorier to steder. Er det skidt eller godt? Her tænker jeg på, om Google tager den ene som et "nofollow" og egentligt smider juicen væk. Eller om den ikke regner det for et link?

Dit spørgsmål giver ikke helt mening, men generelt skal du ikke have samme kategori vist på to URL´er. Det kan både give dublicated content og din linkjuice til kategorien bliver delt i to, da den ligger på to URL´er.

Johnni Nielsen:
4. Er der nogle lovlige / pæne måder at "styre" fordelingen af juice på uden at fjerne links?

Hvis du mener omkring f.eks. NoFollow, så nej. Man kan lave nogle javascript links og der skal du på Google og søge efter Grosen Friis´ video om netop dette.

Johnni Nielsen:
5. Er der nogle lovlige / pæne måder at lave et link på, som er et link, men google ikke opfatter som et link?

"Lovlige" nej. Hvorfor vil du så gerne lave et link som Google ikke opfatter som et link? Du skal i stedet for arbejde på en god struktur på dit site.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alt det Thomas skriver er korrekt (som vanen tro).

Det du egentlig har gang i, er pagerank sculpting via interne links.

Jeg har skrevet en artikel om emnet, som måske kan give dig den information du søger.
Den ligger på en gammel blog her

Generelt handler det om, at linke mere til de kategorier og landingssites, du ønsker ranket højt.

Du kan få overblik over din nuværende interne linkstruktur ved at benytte www.siteliner.com (Power = antal interne links, hvor 100 betyder link fra alle sider)

En metode til at forfordele vigtige dele af sitet, kan være at lave et sitemap, der kun indeholder links til de vigtigste dele.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnni Nielsen:
3. Jeg har mine kategorier to steder. Er det skidt eller godt? Her tænker jeg på, om Google tager den ene som et "nofollow" og egentligt smider juicen væk. Eller om den ikke regner det for et link?


Jeg forstod også først "steder" som URL'er, men nu hvor jeg har kigget på hjemmesiden, tror jeg Johnni mener menuerne - altså at der linkes til det samme to forskellige steder. 

Udfra hvad jeg har læst, så betyder det, at der så kun passerer ankertekst-værdi igennem første link. Det kan du dog komme omkring med #-tag efter et af linkene, så det ser ud til at det er to forskellige URL'er. Det ville jeg dog være lidt forsigtig med, da Google nogengange er begyndt at se eksempelvis domæne.dk og domæne.dk/#top som to separate URL'er.

Link-værdi jo ligeligt fordelt mellem dem alle, så det må jo betyde at dem der får to links hver, jo får mere end dem der kun har et. 

Det værste ved at have dem til at figurere to gange, er efter min mening, at det gør det mindre brugervenligt at der er to ens menuer lige op af hinanden. Hvis den ene menu var i bunden også, ville det give mening.

Umiddelbart ville jeg dog ikke være mest bekymret for linksculpting på dit site, når dets generelle SEO-tilstand ikke er bedre end det er.  

Noget af det værste ved dit site lige pt, er at du har "nofollow" på både interne links og links til sociale medier. Der skal kun "nofollow" på de andre interne links. (Kilde: http://www.concept-i.dk/blog/pas-pa-med-nofollow-links.html)  Og så har du utroligt mange "connection timeouts" og dårlige load-tider. 

Og så har du altså de vildeste links med dynamiske URL'er på dine "Køb"-knapper. Det skaber uendelige mængder duplikeret indhold. Dit sorterings-filter skaber også massive mængder næsten ens indhold. For hver valgmulighed du har uden at der er lukket af for Google, kan du rundt regnet gange hvert punkt med hinanden: 3x5 = 15 ekstra URL'er + mulighed for paginering. Der er sådan set uendelige muligheder for duplikeret indhold, men de links hjælper til at Google opdager dem. 

Jeg ville også bruge mere tid på at få skrevet noget godt indeni de her tags:
<title></title>
<meta name="description" content=""/>

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)