Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg tjekke konkurrenternes priser?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en webshop med ca 20000 varer. Der er en del andre konkurrenter med de samme varer.

En af mine udfordringer er at fastlægge mine priser. Avancerne varierer rigtig meget på dette marked, så jeg kan ikke lægge mig fast på en bestemt avance for hver varegruppe, men er nødt til at tilpasse avancerne helt nede på produktniveau.

Jeg efterspørger derfor nogle ideer til, hvordan jeg i praksis kan lette denne proces. Det vil tage mig evigheder, hvis jeg hele tiden skal sidde manuelt og holde øje med konkurrenternes priser, når der er tale om så mange varer.
Findes der ikke en smart og effektiv løsning?
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bygge/få bygget en crawler der automatisk indsamler priserne og sammenligner med tidligere priser og dine priser, og giver dig et overblik.

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man få sådan en lavet uafhængigt af platform?
Og hvad vil du vurdere, at det vil koste?
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2000:
Kan man få sådan en lavet uafhængigt af platform?
Og hvad vil du vurdere, at det vil koste?

Ja, den kan bygges uafhængigt af din platform. Hvis den også skal sammenligne det med dine priser, skal det integreres med din platform. Det behøver ikke være en særlig 'dyb' integration, det data kan normalt suges ud direkte fra databasen.

Pris afhænger af hvem du spørger, hvor mange konkurrenter (unikke websites) der er tale om og hvor 'intelligent' den skal være - udover bare at vise priserne i forhold til dine.
Et skud i tågen (med min timepris) ville være 7-10.000 for første konkurrent, integration med dine egne priser og simpelt overblik. Herefter 2-4.000 per ekstra konkurrent der skal kobles på.

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad hvis vi taler om en model, hvor jeg får et regneark med varenumrene i en kolonne og konkurrentens priser i næste kolonne.
Så kan jeg godt selv lave en manuel udregning af de nødvendige avancer ift det system, vi har nu.
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2000:
Hvad hvis vi taler om en model, hvor jeg får et regneark med varenumrene i en kolonne og konkurrentens priser i næste kolonne.
Så kan jeg godt selv lave en manuel udregning af de nødvendige avancer ift det system, vi har nu.

Ja, så bliver det billigere. Der ligger dog stadig en del arbejde i at lave crawleren. Et umiddelbart skud er at du kan dividere de priser jeg skrev før med 2. Du kan sende mig en PM med et link til en af konkurrenterne, hvis du vil have et konkret tilbud på det.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

der findes et værktøj der automatisk "skraber" eller "crawler" dine konkurrenters sider for priser, varelager, varenummer, og den slags.  Det kan også automatisk kan opdatere dine priser ud fra deres. 

Det hedder ShopAutomator, og kan også bruges til mange andre tidsbesparerende opgaver, som f.eks at indføre dine leverandørlister på din webshop, lige gyldig hvilket format de har.

www.shopautomator.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)