Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man gøre ved dårlig betaler ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej Amino

Jeg skriver under et alias da der ikke er faldet dom endnu, og jeg derfor synes det må være fair at holde skyldner anonym.

Kunden, der tidligere har været aktiv under logistik på Amino, fik udviklet et helt specifik stykke software fordelt i 3 dele der blev leveret lige efter hinanden. Betaling blev derfor splittet ud på 3 fakturaer på tilsammen små DKK 100.000.

Da betalingsfristerne blev overskredet kom der den ene ligegyldige historie efter den anden
("Jeg havde misforstået hvornår den skulle betales", "En kunde har ikke betalt mig", "De er på vej", "Undskyld, undskyld. Jeg beklager. De kommer snart") - Altså ord uden indhold.
Der er også kommet søgte historier om at han ville optage yderligere lån i sin lejlighed, og da det ikke lykkedes ville han sælge den.

Efter 3 rykkere på første regning og hhv. 2 og 1 på de næste er sagen tilbage i maj sendt til fogedretten.
Desværre er der tilsyneladende meget lange behandlingstider hos dem, og det er (vist igen) sendt til forkyndelse hos skylder med frist d. 1/9. Da han jo nok ikke svarer på den skal det via politiet derefter, hvilket yderligere forlænger fristen.

Heldigvis er skyldner et enkeltmandsfirma så han ikke bare kan lukke biksen, og der tilløber løbende renter.

Vi har sendt det til inkasso via vores advokat, hvorefter han er blevet registeret i RKI og sendt (i kø) til fogedretten men det har jo desværre lange udsigter.
Der var ingen respons på inkasso-skrivelserne.

Hvad kan vi, lovligt, gøre for at lægge pres på ham for at komme med det skyldige beløb?

Nogle af overvejelserne, som vi gerne vil have kommentarer på er:
- Sælge gælden for en %del af værdien til 3.part (lovligt).
- Advare vidt og bredt mod ham som person / firma.
- Udtrykke vores frustration på hans selskabs, og hans egen, Facebook side, TrustPilot m.m. i håb om at omtalen kan få ham lidt i gear.

Yderligere forslag og anbefalinger modtages gerne.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Jeg selv er begyndt at tage personligt kontakt til personerne bag. Det er meget pinligt at der pludselig står en leverandør der gerne vil have penge.

Dog starter jeg med standard rykker osv., og går de i skjul for de daglige opkald til firma og private telefoner. Her i juli har jeg dagligt ringet 4-5 til en virksomhed der skyldte mig 12.000 kr., penge modtog jeg i går. Havde de ikke betalt måtte der besøg til... i sær når det er så mange penge som det er i din situation.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Det virker jo lidt op ad bakke at få inddrevet de penge og sagen er jo nok, at der ikke er skyggen af chance for at få dem igen.

Burde du ikke prøve den personlige kontakt og få indgået et forlig om en endelig afregning? Det kunne være 25.000 eller 35.000, men meget bedre for dig at få en nævefuld kontanter fremfor at skulle slås i lang tid og så ende med at du alligevel aldrig ser en femøre.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)