Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms på varer ? DHL ? Skat ?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Køber du varer udenfor EU skal du i den forbindelse som virksomhed være registreret som importør. 

Når du så køber varer hjem til din virksomhed på CVR nummer, så ryger pakken fra dhl til fortolding og du får i den forbindelse en importspecifikation fra Told&Skat. Den skal du tilføje på din momsangivelse, men du kan trække den fra igen som driftsomkostning, så beløbet går i 0.

Nu skriver du at du får shipping gratis, men skulle det ske, at der bliver påført, kan du ligeledes trække hele shipping fra på dit årlige skattemæssige fradrag.

MVH Mark

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er importør registret


Ja jeg har også fået sendt sådan en seddel fra skat med importspecifikation, den får man efter endt månede. men det er kun halvdelen af pakkerne jeg har købt der er derpå? Nogle gange skal jeg betale et beløb ved Dhl. Som jeg skulle med den pakke til 1200kr hvor de skulle have 680.50kr ?
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle af de andre har skrevet, så må det være fordi det er en fejl hos DHL og det er gået igennem som privatperson. 

Som virksomhed, skal du ALDRIG betale en krone for en forsendelse og man må heller ikke betale direkte til en chauffør, ved ikke om det har været tilfældet? 

Jeg har en enkelt gang fået en forsendelse fra DHL (får oftest med TNT), for de ville have en opkrævning og jeg sagde at det kunne de godt glemme og måtte tage pakken med igen. Jeg kontaktede deres hovedkontor og det var fordi de ikke havde sat den over på mit cvr, så det blev lavet om og jeg kørte ud og hentede min pakke dagen efter. 

Så det er nok der den ligger...

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay har 3-4 gange skulle betale direkte ved enten Dhl bilen eller på centralen. Andre gange ryger den direkte igennem uden noget og andre gange får jeg den på den liste skat sender ud en gang om måneden ? Sidst hvor jeg skulle betale ved Dhl. Spurgte jeg hvorfor jeg skulle betale 680.50kr i moms og gebyr for en forsendelse på 1200kr. Var der ingen der kunne svare på deres kontor i taulov. Men var nød til og betale da jeg allerede havde solgt hvad der var i pakken og det skulle sendes ud til kunden
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har været fordi den ikke har været over CVR nummer, for så kan du ikke betale og derfra får du beløbet opkrævet fra skat. Som privatperson skal du betale, men ikke som importør registreret virksomhed. 

Så får du den dejlige specifikation som du trækker fra igen. 

Jeg vil råde dig til næste gang, at du skal betale at kontakte hovedkontoret og sige at der er sket en fejl og at den ikke er gået over cvr. Du skal så skrive under på ved tro og love, at dine oplysninger er rigtige vedr. cvr. Men du kan hente pakken kort efter, når dette er sket.

Jeg har vist en mail/nummer til en der sidder med import ved DHL.. Jeg kan smide det, når jeg lige falder over det, så kan du ringe til hende, næste gang problemet opstår. Det er dumt at betale for noget som du egentlig ikke skal.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg ikke bare ringe og få en godtgørelse på de penge jeg har betalt ?

Forstår det bare ikke fordi alle de pakker jeg har bestilt / /bestiller der er der en faktura på uden på pakken og var der også sidst. Med alle opslysninger, firma navn, cpr, told numre og alt det
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke udtale mig om hvad de laver over hos DHL... Der må sidde nogen der sover.

Jeg har aldrig (7-9-13) haft problemer med TNT og de er lige så gode som dhl hvad der gælder leveringstid. 

Jeg tror du får problemer med en godtgørelse, men jeg skal ikke kunne udtale mig om det. 

Ellers prøv at høre din revisor om du kan trække dem fra, og få dem den vej igennem, men jeg tvivler hvis den ikke er kommet på dit cvr. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mark

Hvordan vil du undgå betaling til chauffør ved CAD/COD? :-) 

Skat har tidligere i år ændret proceduren, således man IKKE kan ændre indfortoldninger fra privat til erhverv (som jeg tidligere skrev, så følger det produktansvaret).

@Jonas

Jeg har jo tidligere skrevet, at du skal forsøge at kontakte dem. Umiddelbart bliver det op ad bakke, når du allerede har betalt. Du vil dog stadigvæk kunne fratrække momsen i dit regnskab - så du kan få de små 150 kroner krediteret i administrationsgebyr.


 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Jeg har en gang selv betalt til chauffør, men har efterfølgende fået af vide (mener det var dhl også) at deres chauffører ikke kørte med penge og derfor ikke måtte tage imod dem. 

Det var blot meldingen og går derfra udfra at man betaler ved afhentning eller ved regning, hvis man er privatperson. 

- Mark

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Var der ingen der kunne svare på deres kontor i taulov. Men var nød til og betale da jeg allerede havde solgt hvad der var i pakken og det skulle sendes ud til kunden

Det er DHLs fortoldningsafdeling du skal have kontakte når der er problemer med indfortoldningen. 

DHL Express er Toldafdelingen - 70 345 345 – tast 4 – 3

 

Ravn

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)