Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms på varer ? DHL ? Skat ?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har lige nogle spørgsmål ang : told og moms


Jeg har købt ca 8-10 pakker i Kina nu. Varer som skal sælges til private over webshop.
Jeg bruger Dhl som fragtfirma de er hurtige
( 3-5 dage fra kina til jeg har den i hånden )
og det er gratis.

Men har et lidt sjovt mærkelig problem nu.
Nogle gange når jeg modtager en pakke, skal jeg ikke betale import moms og told ? Andre gange skal jeg ?

Har et eksempel med nogle universal chargers.
Jeg købte 50 fra et sted i Kina og der gik 4 dage så fik jeg pakken gav 1200kr for dem. Og skulle ikke betale noget til Dhl da de kom med pakken.

2 uger senere skulle jeg så bruger nogle flere og bestilte 50 igen, samme sted og til 1200kr igen. Denne gang skulle jeg betale 680.50kr da Dhl kom med pakken. Jeg sagde til fragtmanden at det kunne jeg selvfølgelig ikke forstå da jeg lige havde købt det samme 2 uger før?
Men kunne ikke få pakken uden og betale så måtte jeg gører jo :/ fik en kvittering af Dhl hvor der står :

Told : 36,80kr
Import moms : 456,20kr
Told / moms importgybyr: 187,50kr

Sammenlagt altså = 680,50kr


- Hvorfor skal jeg betale så meget i importmoms på en varer til 1200kr ?

- Og hvorfor ryger den nogle gange igennem uden og skulle betale Dhl og andre gange ikke ?

For lidt tid siden modtog jeg et brev fra skat.dk med en oversigt over fortolkninger i juni månede på 2 pakke
En på 311.kr og en på 144.kr sammenlagt 455kr der skal angives på momsangvelsen under *moms af varekøb i udlandet* ?



håber i kan hjælpe. på forhånd tak for hjælpen.
Vil bare gerne gøre det rigtig og lovlig. Men synes det er lidt forvirrende. Prøvet og ringe til skat idag men da jeg havde ventet 28min i telefonen slap min tålmodighed op :D

Mvh Jonas




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Coolting.dk:
Jeg bruger Dhl som fragtfirma de er hurtige
( 3-5 dage fra kina til jeg har den i hånden )
og det er gratis.
det er enten morderligt pænt af dem, eller mon ikke det er med i prisen helt enkelt - det tror jeg du skal regne med

Coolting.dk:
Men har et lidt sjovt mærkelig problem nu.
Nogle gange når jeg modtager en pakke, skal jeg ikke betale import moms og told ? Andre gange skal jeg ?

Har et eksempel med nogle universal chargers.
Jeg købte 50 fra et sted i Kina og der gik 4 dage så fik jeg pakken gav 1200kr for dem. Og skulle ikke betale noget til Dhl da de kom med pakken.

2 uger senere skulle jeg så bruger nogle flere og bestilte 50 igen, samme sted og til 1200kr igen. Denne gang skulle jeg betale 680.50kr da Dhl kom med pakken. Jeg sagde til fragtmanden at det kunne jeg selvfølgelig ikke forstå da jeg lige havde købt det samme 2 uger før?
Men kunne ikke få pakken uden og betale så måtte jeg gører jo :/ fik en kvittering af Dhl hvor der står :

Told : 36,80kr
Import moms : 456,20kr
Told / moms importgybyr: 187,50kr

Sammenlagt altså = 680,50kr


- Hvorfor skal jeg betale så meget i importmoms på en varer til 1200kr ?

- Og hvorfor ryger den nogle gange igennem uden og skulle betale Dhl og andre gange ikke ?

For lidt tid siden modtog jeg et brev fra skat.dk med en oversigt over fortolkninger i juni månede på 2 pakke
En på 311.kr og en på 144.kr sammenlagt 455kr der skal angives på momsangvelsen under *moms af varekøb i udlandet* ?
Der er aldrig noget der hedder RYGER IGENNEM for det er din pligt at sikre som virksomhed, at du altid har korrekte forhold til told og korrekt importmoms

Der kan sagtens være leverandører som ikke angiver importmomsen og hvor du selv skal beregne den som 25% af værdien som importmoms - men det er en anden sag. DHL burde vel kunne oplyse dig om forskellen på deres ting (ligesom det jo gør en forskel om der er angivet korrekt cvr ved bestilling og korrekt toldtarrifnummer), men det er vigtigt hvis du ikke vil ha problemer, at du sikrer helt korrekt told behandling af hver eneste pakke - læs:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html

og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

DHL opkræver ikke told på vegne af Skat til virksomheder. Der skal ikke opkræves moms på varer udenfor EU.

Opkrævningen fra DHL skyldes, at varen er indfortoldet til en privatperson. Du skal gemme dine bilag og grundet administrative ændringer hos Skat, så kan du få lov at trække momsen fra i dit regnskab, da man ikke længere ønsker, at rettelsesangivelser dækker over ændring af modtager og man henviser til, at modtager er ansvarlig for korrekt indfortoldning i samme omfang som produktansvarlig.

Opkrævningen fra told sker på baggrund af din indfortoldning.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen

Er ikke fordi jeg på nogen måde vil snyde. Vil gerne gøre det korrekt og derfor jeg jeg spørger herinde.

Men må indrømme, sys de regler utrolig forvirrende :/ har snakket med skat nogle gange også. De kan ikke engang finde ud af dem ? Når man snakke med den ene siger hun A og den næste siger B
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt medgive, at det kan være forvirrende.

Har du flere spørgsmål, så skal du være velkommen til at spørge igen :-) 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg køber pakker ( Kina hovedsagelig ) får jeg dem altid til og ligge en faktura ved udenpå i plasticlomme med alle oplysninger, Cvr nummer og told kode og det.

Men forstår ikke hvordan den ene pakke ryger lige igennem og den anden skal jeg betale 680.50kr
- Vil jo aldrig skulle betale 680.kr for en varer til 1200kr ?


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg skal ikke kunne svare på hvorfor DHL ikke har opkrævet told & moms den ene gang. Men du bør være opmærksom på at det IKKE er lovligt at importere vare til videresalg uden at være moms og importør registreret hos SKAT.

Iøvrigt bør du nok også lige tænke over at du bære ansvaret Dvs. at du er erstatningsansvarlig hvis de produkt f.eks forsager en ildebrand eller giver nogen får elektrisk stød af dit produkt.

 

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Når jeg køber pakker ( Kina hovedsagelig ) får jeg dem altid til og ligge en faktura ved udenpå i plasticlomme med alle oplysninger, Cvr nummer og told kode og det.

Men forstår ikke hvordan den ene pakke ryger lige igennem og den anden skal jeg betale 680.50kr
- Vil jo aldrig skulle betale 680.kr for en varer til 1200kr ?



Sørg for at der ligger 3-5 kopier af fakturaen, fordi de enkelte instancer kan godt "nuppe" et eksemplar til deres sag. Så har den danske told måske ikke modtaget info.

Faktura lyder nu rigtig nok, når du får det hjem som privatperson:
Told : 36,80kr 
Import moms : 456,20kr 
Importgybyr: 187,50kr  

Havde du fået den hjem som virksomhed, så havde du kun fået en toldopkrævning på 36,80 kroner. 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en virksomhed og er Cvr, import, eksport registeret !

Da jeg modtog pakken ved Dhl lå fakturen lige så fint i plastic lommen ? Så der er ikke nogle der har nuppet den :)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek din indfortoldning :-)  Jeg er overbevist om, at den er indfortoldet til dig som privatperson. 

Hvis det er tilfældet, da kontakt DHL og gør dem opmærksom på fejlen. De skal kreditere administrationsgebyret. Momsen må du som tidligere nævnt fratrække i dit regnskab. 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)