Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg selv drive inkasso?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en der ikke har betalt sin regning og har sendt rykker og inkassovardsel.

Nu er spørgsmålet om jeg må sende en inkassoskrivelse og tillægge et gebyr.. i såfald hvor stort gebyr når jeg selv gør det.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor meget må jeg tillægge i gebyr?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du må sende rykkergebyrer og tage penge for dem af kunden. Du vil aldrig få tillagt nogle særlige sagsomkostninger i fogedretten osv. 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden skal selvfølgelig altid betale omkostningerne ved inddrivelsen af hans gæld f.eks. det gebyr som du skal betale til fogedretten.

Nu ved jeg ikke hvad det drejer sig om og om kunden har gjort indsigelse. Er det en mere speget sag er det måske bedst med en advokat, ellers så synes jeg at jeg jævnligt bliver ringet op at et par inkassofirmaer som tilbyder inkasso efter no cure no pay princippet.

Husk at fordelen ved at bruge et inkassofirma så slipper du for at jagte manden og kan koncentrere dig om din forretning.

Ellers så hjælper det tit at foretage et pænt og høfligt telefonopkald for at høre hvordan det går og minde ham om regningen, men der er naturligvis nogle som er uden for rækkevide.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Mikkelsen:


Nu er spørgsmålet om jeg må sende en inkassoskrivelse og tillægge et gebyr.. i såfald hvor stort gebyr når jeg selv gør det.

Det må du godt. Det kaldes egeninkasso. Satserne fremgår af bilag 2 i den bekendtgørelse, som der er linket til i tråden.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:
et par inkassofirmaer som tilbyder inkasso efter no cure no pay princippet.

Vi har talt med et par stykker af dem, men de vil så alle have penge for et abonnement i stedet for, så hidtil har det ikke være interessant for os.

Vi bruger vores gode, lokale advokat. I de fleste tilfælde koster det os ikke penge, at hun inddriver beløbene for os.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Vi har talt med et par stykker af dem

Så langt nåede jeg aldrig i samtalen med dem, fordi jeg plejer at ringe og høre kunden hvordan det går mv. og så aftaler vi enten at han ser og får betalt eller evt. at vi bider fakturaen over så kunden betaler over 2 gange.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)