Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel og efterløn? Nej, det kan man ikke!

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg tror de 12 mdr er tabt
Det er de, men det er dog rigtigt, som Scorendate skriver, at hvis jeg venter til jeg er 62, så er der en præmie oveni.

Min dato hedder 3. november (er udskudt på grund af ferie og en uges sygdom), så jeg har ikke fået efterlønsbeviset endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Alderspræsidenten:

Karsten S. Hansen:
Du skal i hvert fald ha' styr på fordelingen af resultatet. Eksempel: Firmaet bliver en succes og tjener 5.000.000 kr. første år. Din andel er begrænset til ca. 75.000 kr. og da det er i/s scorer din partner resten.
Åh ja, men med 5 mio. findes der helt sikkert en løsning. Kender du ikke Låsby-Svendsens "Kør-i-ring-system"? Skype-Giggle

Ja, du kan sikker tænke mange gode løsninger, men er din eventuelle fremtidige virksomhedspartner villig til at ændre på ejerfordelingen, hvis virksomheden bliver en succes og især han tjener penge, hvor du som den reelle grundlægger skal nøjes med en slik.

Men hvis tanken om succes er så fremmed, har du slet ikke et problem. Du behøver ikke engang momsregistrere dig, da du i sådan et tilfælde driver hobbyvirksomhed.Smile

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan kan man bruge landbrugets areal som en grænse for hvor meget man ska arbejde/tjene?

Det har da stor betydelse vilke afgrøder man vælger at have på arealet, nogle afgrøder kræver mere arbejde end andre, ligeledes er der forskel på afregningen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

karsten jeg forstår ikke hvad du skriver. Mener du i alvor at man kan lave en webshop og sige, at man ikke vil drive den ervhervsmæssigt og derved slippe for pligt til momsregistrering? Den er vist ganske langt ude - man bestemmer jo slet ikke selv hvad der er hobby og som det er beskrevet af aldrespræsidenten (nok ca 4 år yngre end mig :)) er der ikke antydning af hobbyvirksomhed over det, og det har ikke med momspligten at gøre, men med beskatning af overskud og ikke fradrag for underskud når vi taler hobbyvirksomhed
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
karsten jeg forstår ikke hvad du skriver.

Trådstarter skrev: Åh ja, men med 5 mio. findes der helt sikkert en løsning. Kender du ikke Låsby-Svendsens "Kør-i-ring-system"? Skype-Giggle

Så jeg svarede med en tilsvarende sarkasme. Jeg forventede at min smiley var hint nok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ok sorry karsten - du sku nok ha nøjedes med smily . det var den med hobby og så ingen momspligt som ville hænge som ting gør på nettet - i mange år og blive misforstået
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie: Jeg skrev at han ikke havde nød at momsregistre sig - ikke at han ikke havde momspligt.

(Låsby Svendsen havde et meget afslappet forhold til blandt andet moms)

Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet omkring efterløn som selvstændig under 18½ ordningen. Fysisk butik der nedsætter åbningstiden til 18½ time pr. uge, og samtidig driver en webshop hvor varene sendes og behandles i butikkens åbningstid, er der nogen der ved noget om dette? Efterlønnen er ikke indkomstreguleret og arbejdstiden er afgrænset.

Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrich Griffe, det er en yderst gammel, dog interesant debat du har skrevet i fra 2013.

Vil påstå at hvis varene sendes og behandles i butikkens åbningstid, vil det svare til at butikken har 18 1/2 timer pr. uge. 

Er ikke helt sikker på ordningen, og kunne ikke finde noget specifikt om den, men den tid hvor webshoppen ikke er bemandet, tæller ikke som en åbningstid, vil jeg mene.

- For at slå tilbage på den gamle debat fra 2013, for at gå udenom det med at have et firma som efterlønner, vil jeg foreslå at finde en yngre person at  stifte firmaet med, på den basis kan den anden person være ejer, og efterlønner være ansat på deltid. Det vil dog også betyde at der er en maks for den 'løn' der kan udbetales til efterlønneren.

Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, jeg tager den med min a-kasse, skal nok melde tilbage om resultatet

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)