Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel og efterløn? Nej, det kan man ikke!

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten S. Hansen:
Kunne det ikke være en mulighed at benytte en dropshipping leverandør
Det passer ikke så godt til mit koncept.
Karsten S. Hansen:
eller lagerhotel,
Mjaaaaeh, mjoe, men så kommer der jo lønomkostninger på, idet jeg går ud fra at jeg så skal have lagerhotellet til at ordne alt det praktiske med ordreekspedition/pakning/forsendelse? Jo, når/hvis forretningen kører godt og vækster, vil det være en god idé.
Karsten S. Hansen:
Du kan eventuelt også finde en partner til et i/s eller Aps
Nu kender jeg ikke så meget til selskaber, men hvis ikke jeg husker galt, så koster 250.000 for et Aps? Da jeg kun har v100 og nogle af dem skal bruges til opstart, lyder det ikke som en mulighed for mig. Jeg håber da jeg tager fejl ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ah ja - og du må heller ikke - når du har efterlønsbeviset - udtræde af ordningen f.eks 1 år - uden at skulle bevise fuld tids arbejde det år?
Det er sikkert sådan, men der forstår jeg så ikke hvad formålet med en sådan regel skulle være - det ville da spare det offentlige et års efterløn.

Jeg kan forstå bibeskæftigelse hvor man samtidigt får efterløn eller delefterløn kræver klarhed over timetal og måske ikke flex webshop, men træde helt ud et år for at afprøve sig selv, når retten er opnået og bevis modtaget, det kan jeg ikke lige se idéen med at forhindre?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ah ja - og du må heller ikke - når du har efterlønsbeviset - udtræde af ordningen f.eks 1 år - uden at skulle bevise fuld tids arbejde det år?
Jeg mener at a-kassens svar er ret tydeligt desangående: Når jeg skal ind igen, skal jeg genoptjene retten til det ved at have haft 1924 timers beskæftigelse og en indtægt der modsvarer dette, men jeg skal gerne forsøge at få det præciseret.

I min korrespondance med a-kassen (de lokale afdelinger af HK har ingen a-kassefunktion, så man er henvist til mail eller telefon til København), har jeg i alle tre mails spurgt hvad der sker med de 12 rater jeg ville have fået udbetalt på efterløn; om de er tabt, eller om de lægges oven i den pulje jeg få af, når jeg genindtræder. Det står stadig ubesvaret.

Ja, man må klaske sig på panden og undre sig. Nu om dage, hvor man pisker de gamle, de syge og de sårede til at blive længere på arbejdsmarkedet, er det da underligt, at sådan en energisk gut som mig med bål og brand skal afholdes fra at gøre en indsats. Det er, som tidligere fortalt, ikke med min gode vilje jeg tager efterlønnen. Jeg er bare nødt til det, da jeg ryger ud over dagpengekanten en uge før min 60-års fødselsdag. Jeg kan leve på en sten, men jeg kan ikke leve for nul kroner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten S. Hansen:
Cookie, du har desværre nok ret, det kan sikkert kun lade sig gøre med et i/s, som det står på denne side: https://www.borger.dk/Sider/Efterloen-og-selvstaendig-virksomhed.aspx
Her står der: "Hvis du driver et interessentskab, kan nettoomsætningen være større end eller 72.517 kr. (2013), men din egen andel skal holde sig inden for grænsen".

Skal det forståes sådan, at det må jeg faktisk godt og at virksomheden må udbetale mig op til 72.517 kr. ved siden af den efterløn jeg modtager fra a-kassen/staten? Umiddelbart lyder det jo som løsningen ... hvis jeg da ellers kan finde mig en partner, for der skal vel to til at danne et I/S?

Konen kan nok ikke bruges. Hun har været på sygedagpenge i nogle måneder og er så ramponeret, at det nok er tvivlsomt, om hun bliver arbejdsdygtig igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan der mail fra a-kassen:

Når der er tale om selvstændig virksomhed, skal hver enkelt sag vurderes konkret. Der kan derfor ikke gives fingerpeg om, hvor stor indtjeningen skal være. Der vil blive lagt vægt på den samlede indsats i virksomheden sat op imod virksomhedens indtjening.

Det sidste spørgsmål må besvares med, at går man på efterløn som 60 årig, får man efterløn i 5 år. Forlader man først arbejdsmarkedet som 61 eller 62 årig, får man efterløn i henholdsvis 4 eller 3 år. Hvis man fortsætter på arbejdsmarkedet til folkepensionen, får man ikke efterløn.

Sidste afsnit besvarer det spørgsmål jeg har måttet stille tre gange. Hvis jeg udskyder efterlønnen i f.eks. et år, så er det års efterløn tabt. Ok, fair nok, jeg forlanger ikke at modtage sociale ydelser, når jeg arbejder og (forhåbentlig) tjener penge.

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal ud og finde dig en partner, der ikke er begrænset i arbejdstid/indkomst. Din deltagelse skal også begrænses til de 400 timer og maks. beløbet.

Jeg ved ikke om VSO kan bruges i denne sammenhæng eller om man kan nøjes med at dele skævt ved hjælp af en interessentskabskontrakt.

Du skal i hvert fald ha' styr på fordelingen af resultatet. Eksempel: Firmaet bliver en succes og tjener 5.000.000 kr. første år. Din andel er begrænset til ca. 75.000 kr. og da det er i/s scorer din partner resten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror de 12 mdr er tabt - men at du med efterlønsbeviset i hånd godt kan vente 1 år med at indtræde hvis du vil starte selv. Bare du har fået beviset og ikke er i ordningen, men sikker er jeg ikke
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten S. Hansen:
Du skal i hvert fald ha' styr på fordelingen af resultatet. Eksempel: Firmaet bliver en succes og tjener 5.000.000 kr. første år. Din andel er begrænset til ca. 75.000 kr. og da det er i/s scorer din partner resten.
Åh ja, men med 5 mio. findes der helt sikkert en løsning. Kender du ikke Låsby-Svendsens "Kør-i-ring-system"? Skype-Giggle

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)