Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver angrebet af konkurrent.. og har brug for råd..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er begyndt at importere en vare som der allerede er en der sælger. Jeg sælger så vare langt billigere for at tilgodese forbrugeren af produktet.

Der bliver kastet godt med mudder fra hans side. (jeg har en lang mail jeg kan sende) Han nægter mig adgang til virksomheder/forbrugergrupper (et sted hans bros ejer)

Han har direkte skrevet at han er sur over jeg sælger så billigt og "jeg bare er et hul han vil køre hen over"

Han har skrevet at han INGEN rettigheder har på produktet, så det står mig frit for at sælge det.

Jeg føler mig personligt krænket af de ting han skriver og ved at han vil bruge meget tid på at bagtale min virksomhed...

Mvh Thomas

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare fuldstændig ignorere ham. "Personligt krænket" - dét er der ikke noget der hedder når man driver virksomhed. Pas din forretning, og reager kun hvis han på en eller anden måde skader den, for eksempel ved at fremsætte injurier eller kaste med mudder offentligt.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er det sådan at vi lever i et frit land hvor markedskræfterne råder. Dette tilfælde er ikke enestående, der findes et hav af produkter som sælges af flere forskellige virksomheder.

Det er klart at han er sur, hvis du sælger samme vare billigere og dermed presser ham til at sænke sin pris - men sådan er vilkårerne for alle. Prøv at vende situationen, og det nu var dig som blev presset på den måde, hvordan ville du selv reagere. Du skal bare sørge for at holde din sti ren, og være konstruktiv, brug ikke de samme beskidte måder som din konkurrent bruger.

Og så længe du leverer til tiden og overholder dine aftaler med kunderne skal du være rolig, nogle kunder kan måske være nervøse for om dit produkt er et kopi eller noget andet, så være tilgængelig.

God arbejdslyst - Hilbert

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg oplevede det samme sidste år med en anden firma som jeg solgte i marts måned. Der var kun ham i Danmark som solgte disse vare og han vil gerne sælge til mig for at jeg kunne sælge det videre til slut brugerne. MEN prisen var det samme som han solgte dem til forbruger. Det kunne jeg ikke bruge. Han forstod ikke det koncept som hedder - "Det er bedre at tjene 10% på noget end 100% på ingenting". Jeg fandt så selv en leverandører i udlandet med det samme vare og begyndte at sælge dem billigere end han gjor. Der gik et stykke tid hvor jeg ikke hørt fra ham. Så ringede han og spurgte til hvordan det gik og om jeg var færdig med at køre firma og sælge produkter. Jeg svarede nej og jeg have ikke tid til at tale.

Der gik en time så ringede han mig ned. sendt sms'er i vildenskab og truede med bål og brand fordi at jeg nu udkonkurrede ham. Jeg forklarede ham at han var ikke intereseret i et samarbejde før så der bliver intet nu. Han truede med at jeg skulle sælge de vare til samme pris ellers vil han tromle mig over og svine mig til. (Samme som din historie).

SÅ KOMMER DET SJOV... Han have brugt 8 måneder på at få 500 medlemer til hans facebook gruppe. Efter hans trusler vidste jeg at jeg måtte bare være smarte og ramme ham hvor det gør ondt. nemlig hans penge pung. Det tog mig 2 måneder for at få næsten 4000 medlemmer til min facebook side. Sælget gik godt i det at der var en go kundeservice med gratis udkørsel i Aalborg. Vi var høflig i telefonen som man altid skal være.

Men han begyndte at svine mig til ind på facebook i en gruppe som jeg var medlem af. Det eneste svar jeg have var at mine fragt priser passer og jeg tager ikke for meget end det som det koster. (Han tog for meget for fragt).

Jeg koncentreret mig mest på mit forretning og brugte ham som motivation for at kæmpe imod mine konkurrenter.

Jeg anbefaler at du gør det samme, drive dine forretning og bruge det til at blive større end han er. Find andre end hans bror. Kunderne finder hurtigt ud af at det som bliver sagt ikke stemmer overens med dine glade kunder. De ser hurtigt at han sælger det samme og vil sige noget grimt.

Juridisk kan du også gør noget hvis du kan bevise at det han siger ikke stemmer overens med virkelighed og at han ødelægger dit salg.

Med Venlig Hilsen

Eric J. Christiansen

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fantastiske indput....

Jeg fokuserer min energi på MIN virksomhed. Og håber på at forbrugerne kan se sandheden..

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig, fokuser på dit eget, og vind kampen på den måde. Og desuden skal du næsten være glad for at han reagere, det må jo betyde at du faktisk er igang med at æde dig ind på hans markede, og at han kan se det går den rigtige vej for dig (og dermed den forkerte vej for ham). Det ville jo næsten være værre hvis du kom på markedet og han slet intet gjorde.

Så som de andre siger: fuld fart frem, fokuser på dit eget og giv ham så svar på tiltale på den måde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)