Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røget til inkasse pga. manglende firmanavn på oprindelig faktura

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg modtog for noget tid siden et Inkasso brev fra SkanKred for en ikke betalt regning fra UPS, brevet lå i postkassen på mit arbejde med mit navn og vejnavn på, men ikke noget firmanavn. Jeg undre mig da jeg ikke mindes at have "handlet med" UPS, og ringer derfor til UPS og spørger hvad det mon kan være, de henviser til et nummer der dog ikke fremgår af inkassobrevet og siger jeg skal ringe til SkanKred, hvilket jeg gør. Her får jeg blot afvide at der er blevet sendt ialt 8 breve til mig, hvilke jeg ikke har modtaget og at jeg skal betale hurtigst indenfor de 5 dage brevet har givet mig. Efter flere telefonsamtaler mislykkedes det at finde ud af hvad fakturaen drejer sig om på nær nogle datoer på hvornår brevene startede med at blive sendt. Ud fra det kommer jeg frem til at det er en online handel jeg må have lavet der har brugt UPS som fragtfirma. Det lykkdes mig at finde ordrebekræftigelse og se at adressen er oplyst korrekt med firmanavn osv. hvilket jeg sender i en mail til UPS SKankred  og desuden Postdk for at få svar på hvor jeg skal betale for fejlangivning af adresseoplysninger.

Som sagt betalte jeg regningen for at undgå yderligere inkasso breve (hvilket jeg ikke burde have gjort?) da UPS nu blot meddeler mig at de har modtaget pengene men ikke kan sende sagen viderer fordi jeg jo har betalt til Inkassofirmaet.

Jeg tror jeg fik det hele med, og ønsker blot måske lidt kloge ord/ råd om hvordan jeg er stillet i denne sag? da jeg synes det måske virker lidt unfair at betale for noget man ikke korrekt har modtaget på grund af fejl fra postafsenders side.

Tak

venlig hilsen Lars

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg har prøvet noget lignende. En dag modtog jeg 14 breve (tror jeg). En fremmed stod ved min postkasse og jeg kontaktede ham. Han havde disse breve til mig, som han havde modtaget. Vi har samme begyndelsesbogstav i vejnavn og samme nummer. Han er sømand og kun hjemme hver 4. måned. Der var også nogle fakturaer, rykkere osv.

Hvis du har betalt til Inkassofirmaet, så er de jo forpligtet til at videregive besked til modtageren (UPS) at sagen nu er lukket. Dermed slettes din gæld hos UPS.

På nævnte hjemmeside står: "Bemærk, at betaling direkte til kreditor ikke fritager for betaling af allerede pålagte omkostninger".

"Normalt" skrives der i indledningen af skrivelserne: Vedr.: Åbenstående saldo hos firma NN osv.

MVh

Johnny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)