Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-pushere: Skal vi ikke booste denne betalingsform sammen ?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.

Til dem af jer som ikke kender ViaBill:

Jeg har lige tilmeldt min shop ViaBill. Det er et slutbrugerfaktureringssystem som minder om Klarna, men som ikke koster noget i oprettelse hvis man har QuickPay.

De tilbyder PT 14 dages kredit, men udbygger snart deres services betragteligt. 

Det her er super godt for konverteringerne sidst på måneden, det giver mulighed for at sende nyhedsbreve ud i midten af måneden, og det giver bare et godt pift til ens shop.

Nu vil jeg på grund af fare for uheldig SEO ikke nævne min egen forretning her, men på eksempelvis nemfoder.dk har de den også som tilbud til kunderne. Så kan I lige kigge på det.

Jeg tænker, at jo flere der bruger det her, desto tryggere vil kunden være ved at bruge det i alle vores webshops.

Lad os gøre månedens sidste uger/dage sjovere sammen :) Det tager kun et kvarter at integrere efter bestilling.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

CMTrading:
Det her er super godt for konverteringerne sidst på måneden
Øhhh...? Hvorfor? Hvordan?
CMTrading:
det giver mulighed for at sende nyhedsbreve ud i midten af måneden
Æhhh, er det noget epokegørende?

Undskyld mig hvis jeg er tungnem.

CMTrading:
Nu vil jeg på grund af fare for uheldig SEO ikke nævne min egen forretning her
Bare rolig. Vi skal nok lade være med at pille ;-)

CMTrading:
Lad os gøre månedens sidste uger/dage sjovere sammen :)
Now we're talking. Gi'r du en Perrier-bamse på et skummelt sted fredag eftermiddag? Wink

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor?
Fordi du kan lukke en handel med en kunde der ikke er betalingsdygtig ?

Epokegørende?
Muligvis - hvad er din konvertering på et nyhedsbrev ultimo juli kontra primo juli?

Hvordan ? Ved at bruge servicen selvfølgelig ?

Undskyld men det var da et temmelig plat og latterliggørense svar du gav på et seriøst indlæg :)

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er lige blevet ringet op af en sælger fra ViaBill. Jeg har set en webshop, hvor deres betalingsløsning er  integreret og læst deres handelsbetingelser. 

Kunden skal betale 1,95 procent af ordrebeløbet samt 10 kr. i administrationsgebyr for at få en kredit på 14 dage. Jeg kan ikke se, at kunden nogen steder bliver oplyst om årlige omkostninger i procent. Skal dette ikke oplyses?

 

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det integreret i min butik, og jeg var ikke engang opmærksom på det.

Det skal da skrives i handelsbetingelserne med det samme som minimum.

Og så skal det da også stå i den widget de tilbyder en at have på siden. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

CMTrading:
Undskyld men det var da et temmelig plat og latterliggørense svar du gav på et seriøst indlæg :)
Det var ikke den dybere mening. Set i barbérspejlets ulidtligt klare lys, var jeg måske lige frisk nok og jeg er da også på det seneste begyndt at skrue lidt ned for min særprægede form for humor, da den ofte ikke optages som den er ment. Jeg undskylder og beklager.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

.... god løsning, men jeg har et par problemer med dem.

1) Jeg har som kunde prøvet at skrive til dem om en eksisterende ordre igennem  deres kontaktfelt på hjemmesiden = INGEN RESPONS

2) På den "faktura" man får, står der blot "ordre total" - intet om hvilke produkt man har købt = Jeg kan ikke trække det fra når jeg handler hos erhverv + jeg er nødsaget til også at gemme kvitteringen fra selve shoppen

3) De har længe reklameret med at "liiiiggge om lidt kan vi også tilbyde afbetaling...." deres plan er som regel gerne at det skal være klar om ca. 1 måneds tid.... det har de sagt siden tidligt på året.....

4) Som firma kan man ikke købe hos dem, for som kunde handler man med cpr nummer. Man kan ikke engang tilføje et firmanavn = ubrugelig service hvis man også har erhvervskunder

5) De har åbenbart skiftet navn fra iBill til ViaBill, men de bruger stadig i flæng navnet og logoet fra iBill. Har de identitetskrise? Hvor svært er det at udskifte logo/navn på faktura / brevpapir etc? Bør man som et prof. firma ikke have sådan noget 100% på plads INDEN man skifter navn?

Hilsen Morten

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Brighs:
Jeg kan ikke se, at kunden nogen steder bliver oplyst om årlige omkostninger i procent. Skal dette ikke oplyses?

Jo.

Men hvordan får man det til at fungere?

Jeg bruger BillysBilling.

En kunde laver en ordre.

jeg behandler ordren.

opretter en faktura til kunden.

Hæver pengene på betalingskortet.

Hvis ViaBill kommer ind over vil der jo komme faktura til kunden fra dem. Men jeg skal jo stadig have en betalt faktura i mit regnskab.....

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Men hvordan får man det til at fungere?

Jeg bruger BillysBilling.

En kunde laver en ordre.

jeg behandler ordren.

opretter en faktura til kunden.

Hæver pengene på betalingskortet.

Hvis ViaBill kommer ind over vil der jo komme faktura til kunden fra dem. Men jeg skal jo stadig have en betalt faktura i mit regnskab.....

ViaBill integreres med din shops eget økonomisystem, således der captures hos Quickpay eller hvem du nu bruger, og dermed går betalingen direkte i dit eksisterende system.

ViaBill udbetaler dig dit tilgodehavende 14 dage efter kundens køb uanset om kunden betaler eller ej.

ViaBill sender en bekræftelse til kunden ved købet parallelt med at kunden modtager den sædvanlige kvittering fra dig. Så betalingen bliver bare "captured" som sædvanligt. Den eneste forskel er at du skal vente 14 dage på dit tilgodehavende, men det fremgår af dit integrerede økonomisystem at betalingen er indgået.

ViaBill har rigtigt skiftet navn. De er ved at slå sig op i de nordiske lande + Tyskland, og det lyder som om de er under pres.

Jeg har ingen engagementer eller økonomiske interesser i ViaBill men jeg vil da slå et slag for dem. Det er en god løsning for små butikker på nettet som ikke vil betale Klarna deres ubeskriveligt høje opstartsgebyr. Og de har altid taget telefonen med det samme jeg har ringet til dem.

Deres programmør ringede endda tilbage klokken 19 om aftenen da der var et problem med mit betalingsmodul. Ydermere rykkede han noget andet grafik rundt på min shop uden beregning.

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Men hvordan får man det til at fungere?

Jeg bruger BillysBilling.

En kunde laver en ordre.

jeg behandler ordren.

opretter en faktura til kunden.

Hæver pengene på betalingskortet.

Hvis ViaBill kommer ind over vil der jo komme faktura til kunden fra dem. Men jeg skal jo stadig have en betalt faktura i mit regnskab.....

ViaBill kunne nok lave et lille script, som beregnede de årlige omkostninger i procent., Det kunne fremgå på den sidste side, inden kunden indtaster de sidste oplysninger. Du skal jo bruge software fra dem. 

Jeg vil dog tro de fleste vil hoppe fra, hvis de ser resultatet. 

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)