Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - SKAT - Moms osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Fra  NovoStyle Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer folkens!

Jeg har startet en webshop op for nyligt, og er i tvivl om jeg skal registreres som enkeltmandsvirksomhed.

Skal man først registreres når man tjener over 50.000kr årligt?

Hvor indberetter man til SKAT?

Hvilke programmer kan føre regnskab osv for en?

Og vil høre bare sådan generelt om der er andet man skal være opmærksom på, altså moms osv.

Tak på forhånd!

Mvh. Kasper 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

eybaas:
Skal man først registreres når man tjener over 50.000kr årligt?

Ja. 

eybaas:
Hvor indberetter man til SKAT?

På skat.dk's hjemmeside, men du får gerne lidt post og nogle mails inden.

eybaas:
Hvilke programmer kan føre regnskab osv for en?

Uha mange, søg på google. Du kan bruge Excel til småtterier eller Billysbilling

eybaas:
Og vil høre bare sådan generelt om der er andet man skal være opmærksom på, altså moms osv.

Hvis du vælger at blive moms-registreret så husk for gudsskyld at indberette det, ellers koster det.

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Fra  NovoStyle Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så, så længe jeg ikke tjener over 50.000kr behøver jeg ikke registreres, føre regnskab eller noget som helst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal registreres lige så snart du med rimelighed kan forudse at du vil når 50000 inden for 12 mdr i træk - overskrider du vil du kunne få moms på det du solgte uden moms inden registrering + tilsvarende bod
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Som registreret vil du kunne trække købsmoms fra for det som er rent firma basis og skulle lægge salgs moms på alt dit salg og dermed indberette moms

Du skal uanset registrering eller ej, føre regnskab, indtægter minus udgifter og opgive resultatet til skat i forskud og årsopgørelse/selvangivelse

Der er mange programmer til bogføring og regnskab, Billys Billing er ganske populært, Dinero kommer inden for 1 måned eller 2 tror jeg, som regnskabsprogram og er ude nu som fakturaprogram - hører til Amino familien, Begge koster en lille hundredekroneseddel per måed. Winfinans small business mini er gratis op til ganske mange poster og anbefales også af den del - og Amino bruge John Sommer er flink med at hjælpe nye brugere i gang via skype og andet - han kan søges herinde

Når du kommer nærmere i dine overvejelser og har surfet rundt og er blevet mere indsat - se evt fra min egen indholdsfortegnelse, om der er emner du synes kan hjælpe dig videre: http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html
så må du komme tilbage herinde
venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

eybaas:

Så, så længe jeg ikke tjener over 50.000kr behøver jeg ikke registreres, føre regnskab eller noget som helst?

Hvis nu du tjener over 50.000 så er det jo vigtigt at du har et regnskab, som jo skal med. Og du skal no-matter-what betale skat, af det du har tjent. Så før altid regnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja uanset hvad skal du føre regnskab og gemme bilag og alt, ellers kan du jo aldrig påvise du har haft de indtægter og udgifter, så det gælder lige fra kr 1 og hele vejen op
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)