Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man må godt hænge en bolighaj ud, men ikke en boligsnylter?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige læst denne artikel på EB: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1564960.ece 

Her bliver de værste bolighajer hængt ud med navn, og det er helt i orden synes jeg. Det som bare undrer mig er, at det ikke går begge veje! Man må ikke så vidt jeg ved, hænge dårlige lejere eller boligsnyltere ud på nettet for at advare andre - Hér tænker jeg ikke de lejere, som ikke lige kan betale den 1. enkelte gange, men derimod dem som rent ud sagt PISSER en op ad ryggen og bare lader vær at betale i flere måneder og samtidig smadrer huset, netop fordi man ikke kan gøre så meget ved det.. Og når man så ENDELIG har fået smidt dem ud, så flytter de bare ind i et nyt hus til leje, hvor udlejer tager i mod dem med åbne arme.

Eller jo, man kan få en advokat til at se på sagen og hive ham i fogedretten. Det kan hurtigt tage et års tid før der er faldet dom. Du får da aldrig de penge lejerren skylder da de som regel også skylder ud til mange andre. 

I kan måske fornemme, at jeg selv har prøvet det og jeg tror derfor også andre har haft samme oplevelse. Jeg havde så meget lyst til at lave en hjemmeside, hvor man kunne samle alle de lejere som var blevet dømt, så man kunne advare andre udlejere.. Det er nemlig ikke altid udlejer der er et møgsvin! 

Undskyld sproget, men jeg synes tit der er fokus på dårlige udlejere og stort set aldrig på lejere. Hvorfor må man ikke hænge dårlige lejere (som er dømt) ud ligesom man må med udlejere??

Mvh

Mads

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke 100% sikker men jeg er da sikker på du gerne må hænge en boligsnylter ud eller hvem du ellers ønsker, du kan bare blive dømt for evt. Injurier uanset om det er en lejer eller en udlejer, det er jeg næsten sikker på.


Ang. At hænge nogen ud på en hjemmeside gjorde jeg for snart 3 år siden og siden er stadig aktiv og vil være det til jeg bliver bedt om at ligge den ned ved lov.

I dette tilfælde var det et firma der blev hængt ud da de kopierede vores hjemmeside.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker her på en liste, ligesom i artiklen.. Det ville jeg da ellers tro gik i mod registerloven. Eller tager jeg fejl?? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har sikkert ret men der er jo ingen der forhindrer dig i at gøre det, men du kan blive straffet for det.

Jeg forstår dit problem 100%

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe nej det er problemet - har ikke lyst til at gøre det hvis det ikke er lovligt. Så kan de kræve erstatning ligepludselig ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du kan nævne de lejere, der ikke har betalt eller øvet hærværk, på din hjemmeside

og du må ikke oprette registre virtuelt eller faktuelt.

Jeg har ligesom dig haft problemet inde på kroppen og det er grænseløst frustrerende.

Da det havde gentaget sig nogle gange, vendte jeg pegefingeren - ikke mod lejerne

men mod mig selv:

Intet forbyder en udlejer i at gøre et ordentligt hjemmearbejde og

tjekke de potentielle lejere nøje ud:

Ved en sådan proces står det bøjet i neon om lejeren er ordentlig eller det stik modsatte.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for dit svar..

Advokat Jacob Berner Rue:

Du kan nævne de lejere, der ikke har betalt eller øvet hærværk, på din hjemmeside

og du må ikke oprette registre virtuelt eller faktuelt.

Det forstår jeg ikke helt.. Synes det modsiger sig selv? Må man lave en hjemmeside hvor folk indskriver deres dårlige erfaringer, med navn osv af lejere? Men du skriver også, at man ikke må lave registre.. 

Advokat Jacob Berner Rue:

Da det havde gentaget sig nogle gange, vendte jeg pegefingeren - ikke mod lejerne

men mod mig selv:

Intet forbyder en udlejer i at gøre et ordentligt hjemmearbejde og

tjekke de potentielle lejere nøje ud:

Ved en sådan proces står det bøjet i neon om lejeren er ordentlig eller det stik modsatte.

Ja, det vil jeg give dig ret i.. Jeg lærte også af den dårlige erfaring.. Meeeen.. Det havde nært kostet os huset.. Så den første kan være nok til det hele går galt.. Heldigvis gik det ikke så slemt, og vi har nu en god lejer, som vi så lidt mere an end sidst :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Møller:
Det forstår jeg ikke helt.. Synes det modsiger sig selv? Må man lave en hjemmeside hvor folk indskriver deres dårlige erfaringer, med navn osv af lejere? Men du skriver også, at man ikke må lave registre..

Det jeg læser Jacob skriver er at DU må nævne de lejere DU har erfaring med på DIN hjemmeside. Du må ikke lave et register/hjemmeside hvor alle kan oprette indlæg og registrere/anmelde dårlige lejere :-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Mange tak for dit svar.. Nu forstår jeg det :) 

Meeen.. HVORFOR IK!??

Man må gerne lave register for udlejer, men ikke for lejer! Det synes jeg er åndsvagt.. Udlejer er per definition er et grisk møgsvin ;)  

Jeg er også selv lejer og var jeg en af dem, som snød mig fra den ene naive udlejer til den anden og bare ikke gad betale, ville jeg da ikke håbe der var et sted, hvor folk kunne advare mig mod andre udlejere. Det ville jo betyde at jeg en dag, ikke kunne finde et sted at snyde en udlejer.. Det kan vi jo ikke ha´ ;)

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Sådan en liste finde allerede og opdateres af SAPU.dk. SAPU Listen er et register over lejere, som har misligeholdt lejemål eller betaling af leje.

Desværre koster det noget at se denne liste da man skal være medlem af SAPU.

Mvh

Jens

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)