Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale arbjedsløn/reservedel på garanti reperation

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod desværre i den situation for lidt over 1 md siden, at kompressoren til mit kølerum stod af, hvorved vi ringede til vores kølemontør, som af private grunde, valgte at sende en kollega, fra et andet firma ud til os og se på vores kompressor.

Han bruger så godt 2 timer på at fejlsøge, og forsøge at reparere den styredel til kompressoren der er gået i stykker, hvilket nogenlunde lykkedes for ham, da han kan få kompressoren til at starte op, uden at slå relæet.

Dog har kompressoren sat sig fast, pga den defekte del, og det viser sig, at hele kompressoren skal skiftes, hvilket jeg får at vide vil blive gjort på garantien.

Mit spørgsmål er så, om de kan forlange at jeg betaler de 2 timer han har brugt på at forsøge at lave den styredel, som var skyld i at kompressoren havde sat sig fast?

Ydermere, kan de forlange at jeg betaler for en styredel (den er sat på fakturaen) når han blot har forsøgt at reparere den gamle, ved at fjerne noget brændt plastic i den?

Jeg syntes nemlig ikke det er specielt fair, at jeg skal betale for, at min køletekniker sender en mand ud, som ikke har forstand på den type kompressorer (og han snakkede nok i tlf i 45 min af tiden med min normale køletekniker, for at få hjælp og vejledning i den kompressor model, samt sendte ham utallige billeder på mms, hvilket jo tog nok 30 minutter at tage billeder, få dem sendt og få svar på dem, samt teknikeren sad og snakkede privat i telefon mens han forsøgte at lave den styredel, hvilket jo har nedsat hans koncentration om det emne han sad med i fingrene.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det har nogen betydning, kan det også tilføjes, at det var en lørdag han kom og så på den, og forsøgte at reparer styredelen, og det så først blev om onsdagen, at de kom og skiftede kompressoren, da de ikke havde den model på lager (på trods af at det er den model de installerer hos alle deres kunder)

Hvilket betød, at jeg måtte smide en hel del madvarer ud, da jeg skulle gå fra 2000L køl, og ned til 400L køl.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)