Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev til Leverandører ifb med overgang fra person.selskb til APS ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer..

Har læst flere steder at man skal gøre alle sine leverandører opmærksom på ændringen fra et CVR nummer til et NYT. Specielt i forbindelse med ændring fra personligt ejet selskab og overgangen til et APS, da det jo ikke er en person der hæfter for betalinger.. Men hvad skal der stå i et sådant brev ? Vi er skiftet pga stor vækst og flere arbejdsopgaver der kræver ansættelse af medarbejdere..snart..

Håber der er nogle der evt har en skabelon eller udkast liggende. Der må være andre der har haft den problemstilling ? 

Med venlig hilsen Asbjørn

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke en skabelon, men det er jo bare at skrive:

Venligst noter, at per x/xx vil al fremtidig handel og forretningsforbindelse foregå via vort nye ApS CVR nr xxxxxxxxx. Det gamle CVR xxxxxxx -vil ikke længere blive benyttet

Det som er bestilt i det personlige får I jo så ikke dermed over i jeres ApS men jeg ville som leverandør også være meget skeptisk hvis alt det gamle skulle flyttes med over, lige som der KAN være leverandører der stiller krav om sikkerhed.

Skal det gamle flyttes så skal hver enkelt leverandør skrive under på et brev, at

Vi firma xxxxxx bekræfter hermed at vort tilgodehavende, stor kr xxxxx hos cvr xxxdetgamlexxx overføres til nye FIRMA XX ApS cvr xxxnyexxxx

Jeg tror som nævnt, at en del vil være skeptiske, men ved jo ikke hvorledes jeres overgang til ApS rent praktisk er lavet, om det er en skattefri virksomheds omdannelse og hvordan gammel gæld og tilgodehavender er tænkt ind i jeres omdannelse, eller nystiftelse

Husk også aftaler med banken osv, så de er med på at alle bankkonti overgår til nye ApS og check om du eller andre har en personlig selvskyldner kaution for evt bank eller anden gæld.

god vind med det nye selskab
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skrev bare følgende i forbindelse med skattefri omdannelse:

Til alle vore samhandelspartnere
Att.: Bogholderiet

Xby, den 30. juni 2009

Vedr. omdannelse fra personligt ejet firma til anpartsselskab


Jeg har pr. 15. juni med virkning fra 1. januar 2009 omdannet:

Firmanavn, v/Per x x  CVR: xxxxxxxx

til:

X Aps

Virksomheden har i den forbindelse fået nyt CVR-nr.: xxxxxxxx

I bedes rette ovenstående i jeres bogholderi.

Der er ellers ikke sket nogen ændringer. Vi kører videre i samme gode stil med de samme medarbejdere, og jeg er stadig 100 % eneejer.

Med venlig hilsen

 

Per X
Nyt Aps med alle adresseoplysninger

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)