Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vin til svenske kunder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har netop købt ny webshop som også kan oversætte til svensk og norsk. Jeg sælger vin og ved (ligesom så mange andre) godt hvad alkohol koster i Sverige. I den forbindelse kunne det jo være smart at kigge lidt på markedet hos "naboen".

Er der nogen der ved, hvilke regler der gælder for hhv. mig og for kunden, hvis en svensk kunde køber vin på en dansk hjemmeside, som bliver leveret med en fragtmand?

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne jeg huske at have læst noget om i dagspressen. Jeg Googlede derfor lige, og fandt følgende:

Opkrævninger til svenske internet-kunder
Vi har tidligere i VinAvisen skrevet om den svenske regering, der havde forbudt sine borgere at købe alkoholiske drikke over internettet. Sagen blev trukket for EU-domstolen, og i juni måned i år faldt dommen: Regeringen skulle hæve forbudet, da det var i strid med den frie markedshandel mellem EU-landene.
Siden da har de svenske toldmyndigheder pålagt de internet-handlende svenskere at betale en afgift for den alkohol, de køber. Borgerne skal selv indberette købet, og det har det knebet gevaldigt med – indberetningerne har ikke engang rundet de ti styk.
Nu har toldmyndighederne derfor sat jagten ind på de glemsomme, som de finder frem til ved at samarbejde med myndighederne i de lande, hvorfra alkoholen bliver indkøbt.
Foreløbig har 10.000 svenskere fået en opkrævning pr. brev ind ad døren, og om en måneds tid sendes yderligere 10.000 opkrævninger af sted. Hvis ikke pengene bliver betalt inden en bestemt dato, bliver der lagt en bøde oven i beløbet.
Dette nye tiltag på svensk jord har ifølge Just Drinks vakt forargelse i EU-parlamentet, hvor man blandt andet mener, at det er i modstrid med de gældende markedsregler for de enkelte medlemslande.
Måske ender det hele med endnu en sag mod den svenske regering ...?

Fundet på www.vinavisen.dk

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Tusind tak for artiklen - så må jeg nok hellere holde mig fra dét marked, indtil den svenske regering er blevet trukket rundt i retsalen af EU Wink

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt.

Men, Sverige giver sig jo nok ikke lige med det første, så jeg håber du er en tålmodig sjæl.

God weekend.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg skam, men jeg tror nu at jeg vil holde mit fokus et andet sted indtil videre Big Smile

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Og til en bemærkning, så er vinen altså ikke dyrer heroppe.

 Det er korrekt at du ikke kan købe fks. 3 fl. for 100 kr., men så snart du kommer op i de lidt bedre vine 50-75 kr. + så er de faktisk billigere heroppe end i DK ;-) Og nej, til dem som ryger - smøger er heller ikke dyrer heroppe end i DK !

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Tak for input'et. Dvs. at myten om det "dyre sprut" i Sverige er ved at være død?
Under alle omstændigheder vil jeg ikke udelukke Sverige som en mulighed, men med de regler der er p.t. bliver det en smule omstændigt.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en myte, og den dør forhåbenligt snart :-)

 Fks. øl er heller ikke dyrer, såfremt det er speciel øl - en grøn tuborg koster omkring 12 kr. i system bolaget, mens fks. en budweiser er billigere heroppe end i DK.

I øvrigt er det sjovere at være ungt menneske heroppe, drinks er en smule dyrer men også med 4 cl som standart!

Men okay, det er P**** belastende at skulle i system bolaget for at købe øl, vin osv. 

 

EDIT: Jeg læste faktisk forleden om en som har startede en web-shop heroppe der sælger vin, prøver lige at finde det og scanner det ind. 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Det lyder som en interessant artikelt - den vil jeg glæde mig til at læse.
Det må da være muligt for en dansk iværksætter at slå sig på det svenske marked Stick out tongue

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for du information i nye tilslutte sig og så rart post er jeg enig med dig. Din supplement er så informativ ...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)