Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedr. Fraflytning af lejebolig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  vinduespolering esbjerg Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej vi fraflyttede et lejet hus d.1 dec 2012 og har betalt indskud men vi har endnu ikke modtaget nogen opgørelse kan man gøre noget ??
Skal siges at vi gennemgik huset med udlejer da vi flyttede og modtog også et brev fra udlejer inden 14 dage med hvad han mente der skulle laves.
Hvad kan vi evt gøre og hvordan står vi ?

Mvh Claus
Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du ikke modtaget nogen opgørelse, så skal du have hele beløbet tilbage. Skriv et brev og ryk dem.  

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er tale om beboelse, så skal udlejer dokumentere sine udgifter til istandsættelse, og ellers har I krav på indskuddet retur. I skal sende et påkrav, og herefter et betalingspåkrav til fogedretten, hvor I foretager udlæg i ejendommen. Som lejer er i særligt godt beskyttet, da indskuddet hæftet på ejendommen, så selvom udlejer ikke kan betale, så kan I få jeres penge via fogedretten og en tvangsauktion.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Rykkerbrevet skal indeholde formuleringen. Vi skal anmode betaling senest 10 dage fra dato ellers vil sagen blive overgivet til retten.
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  vinduespolering esbjerg Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar. Hvor har i jer viden fra ?? Jeg har søgt nettet for svar men synes ikke rigtig der står nogen tid anden at opgørelsen skal være hos lejer inden for rimelig tid
Vi mødte udlejer igår og jeg spurgte ham om vi snart fik en opgørelse og nogen penge retur men han mente at det var os der skulle betale ham pga alle de ting vi skulle ha ødelagt ifølge hans mening. Jeg sagde at vi ville ha en opgørelse men det tror jeg ikke vi får.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Lejeloven. Du skrev indledningsvis, at I havde gennemgået lejemålet ved fraflytning, og det som evt. var ødelagt skal I som sagt erstatte, hvis han får det udbedret. Han kan ikke kommer flere måneder efter, og sige, at der er andet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg antager, at beløbet ikke overstiger kr. 50.000, og der er således tale om en småsag, som Byretten vil hjælpe jer med, og hvor I ikke har brug for en advokat. I kan finde oplysninger på domstol.dk, hvis I søger under småsager.

Med andre ord, hvis udlejer ikke dokumentere sit modkrav, så skal I bede Byretten hjælpe jer med en stævning.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej clausr

se lejelovens §§ 97 til og med 99 a og for erhvervslejemål erhvervslejelovens §§ 73-75.

Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  vinduespolering esbjerg Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok håber det er forståelig læsning i de paragraffer
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  vinduespolering esbjerg Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej har nu læst det du henviste til men blev ikke så meget klogere :) har det iøvrigt nogen betydning at der ikke er underskrevet nogen fraflytningraport ? Vi har to A4 sider med hvad der skal laves men vi har ikke skrevet under på noget kun udlejer der har skrevet under
Mvh Claus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)