Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kypern jurisdiktion i Danmark?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se i har aftalt værneting, men ikke hvad I har aftalt vedr lovvalg. Hvis I har aftalt værneting DK, så siger det næsten sig selv, ar sagen ikke kan anlægges i DK. Istedet skulle den være anlagt i DK, men ud fra dine oplysninger er løbet kørt for dem iht. 3 årlige forældelsen.

Jeg kan ikke afvise, de på Cypern får en udeblivelsesdom over jer, men den bør ikke kunne tvangsfuldbyrdes i DK. Så hvis ikke selskabet har besiddelser på Cypern, så kan de ikke rigtig gøre noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i øvrigt uenig i, at I ikke har mulighed for at bestride grundlaget. Det kan man netop iht bruxellesforordringen.

Det var måske en god ide, at påstå afvisning ved retten på Cypern, som følge af ikke rette værneting.
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

:

Jeg er i øvrigt uenig i, at I ikke har mulighed for at bestride grundlaget. Det kan man netop iht bruxellesforordringen.

Lov om Bruxelles I-forordningen m.v., Bilag 1, artikel 36:

"Den udenlandske retsafgørelse kan i intet tilfælde efterprøves med hensyn til sagens realitet."

Det eneste forsvar mod en ubehagelig cypriotisk dom er de indsigelser, som fremgår af artikel 34 og 35, det drejer sig i praksis om formalitetsindsigelser af forskellig art. Indsigelsen om, at "anerkendelse åbenbart vil stride mod grundlæggende retsprincipper i den medlemsstat, som anmodningen rettes til" spiller i praksis ingen rolle.

Hvis den cypriotiske domstol har været kompetent til at behandle sagen, kan den cypriotiske dom fuldbyrdes i Danmark, uanset om den er rigtig eller forkert.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)