Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er et printerhoved dækket af en total garanti?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Miriam Frank:

En ny printer (Metapace L-1) koster ca. 4000,- kr. Et nyt printerhoved 8-900 kr. + arbejdsløn for at få det udskiftet.

En heads up, præcis en Metapace L-1 koster 2240kr i både i Tyskland og Holland, og så en fragt af 80kr :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Din leverandør bestemmer selv hvorvidt han vil tilbyde dig en garanti eller en reklamationsret, da det her drejer sig om et btb forhold - det bør stå i sælgers handelsbetingelser. Se mere her: https://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Erhvervsjura/Koebeloven/Sider/BtB.aspx

Men da han har skrevet 2 års totalgaranti, så hænger han på den.

Når det er sagt, så står der i brochuren for produktet at printhovedet har en "mean cycles before failiure" på ca. 6 måneder.

Reliabilty MCBF: min. 12 months; auto-cutter: min. 6 months; TPH: min. 6 months

Så det lader til at det kunne være en sliddel, ligesom auto-cutteren, den der skærer labels'ene - hvis den er på din printer.

Det lyder mærkeligt at printhovedet går i stykker 2 gange på så kort tid - hvor mange labels udskriver du pr. dag og hvor tit har du renset den?

 

Med venlig hilsen

Bjarne Rasmussen

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:
Det er 2 forskellige love der gælder der.

Vrøvl. Der er kun én købelov! - Forskellen er om den er fravigelig eller ej.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Når et firma køber, så har man IKKE krav på 24 måneders reklamationsret, da firmaet handel er et handelskøb, og der har man krav på 12 måneders garanti som standard, eller mere hvis leverandøren tilbyder det.

Det er købt som privat person har man 6 måneders garanti og efterfølgende 18 måneders reklamationsret da det er et forbrugerkøb.

Så hvis det ikke er to forskellige lovgivninger så er der rigtig mange der har forstået lovgivningen forkert.

Hvis man endda har købt som privatperson, og bruger det i sit firma, kan leverandøren så bevise at du bruger det til erhverv så har du kun krav på de 12 måneders garanti.


Det er i hvert fald det den advokat jeg har snakket med, siger at jeg skal fortolke loven.

Så hvem der vrøvler er jeg ikke helt enig i dig i!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nicolay:

Når et firma køber, så har man IKKE krav på 24 måneders reklamationsret, da firmaet handel er et handelskøb, og der har man krav på 12 måneders garanti som standard, eller mere hvis leverandøren tilbyder det.

Det er købt som privat person har man 6 måneders garanti og efterfølgende 18 måneders reklamationsret da det er et forbrugerkøb.

Så hvis det ikke er to forskellige lovgivninger så er der rigtig mange der har forstået lovgivningen forkert.

Hvis man endda har købt som privatperson, og bruger det i sit firma, kan leverandøren så bevise at du bruger det til erhverv så har du kun krav på de 12 måneders garanti.


Det er i hvert fald det den advokat jeg har snakket med, siger at jeg skal fortolke loven.

Så hvem der vrøvler er jeg ikke helt enig i dig i!

Jeg tror du skal finde en anden advokat.
Garanti nævnes ikke i købeloven. - Hverken for private eller for virksomheder.
Der er altså 24 måneders reklamationsret. - I følge købeloven. - De 6 måneder du snakker om er formodningsreglen. (Slå det op på nettet)
Forskellen mellem private og virksomheder er, at når du er virksomhed gælder den aftale du har skrevet under på, uanset om denne stiller dig ringere end købeloven. - Er du derimod privatperson kan du ikke stilles ringere end købeloven, uanset hvad du skriver under på.
Nej, der er kun én købelov i danmark. - Enkelte § gælder kun for private og enkelte kun for erhverv. Men for mere end 90% vedkommende er det samme lov.
Generelt skal man være varsom med at give garantier som erhvervsdrivende. - En udstedt garanti kan flytte bevisbyrden fra kunden til sælgeren.
Du fik derfor 1 stjerne, fordi de informationer du giver er direkte forkerte.
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Generelt skal man være varsom med at give garantier som erhvervsdrivende. - En udstedt garanti kan flytte bevisbyrden fra kunden til sælgeren.

Hvilket jeg i øvrigt overvejer om ikke må være tilfældet i denne sag... En total-garanti er jo en garanti for, at printeren skriver. - Men det kræver jo selvfølgelig en nærlæsning af aftalen, hvis det er B2B.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender ganske udemærket lovgivningen, og jeg kan både læse inden af og også tælle.

Af en lov med 87§ gælder de 15§ sidste IKKE når købet er b2b.
Dertil skal man huske at tage højde for 13 stk § i de første som ikke gælder i forbrugerkøb.

Så hvis det er næsten den samme lovgivningn og er 90% samme lovgivning, så tror jeg at min matematik er anderledes end dig.

Men jeg stopper her.

 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Jeg kender ganske udemærket lovgivningen, og jeg kan både læse inden af og også tælle.

Af en lov med 87§ gælder de 15§ sidste IKKE når købet er b2b.
Dertil skal man huske at tage højde for 13 stk § i de første som ikke gælder i forbrugerkøb.

Så hvis det er næsten den samme lovgivningn og er 90% samme lovgivning, så tror jeg at min matematik er anderledes end dig.

Men jeg stopper her.

 

Så jeg tæller forkert, og hvad så? - Du lagde ud med at der er en anden købelov... Men vi har kun en købelov i danmark, der FOR STØRSTEDELENS vedkommende er den samme ved B2C og B2B.

Så din oprindelige påstand om, at en advokat har fortalt dig, at der er en anden købelov for B2B, den holder ikke en meter.

Jeg vil ikke bruge ere tid på at diskutere om de er 90% eller 80% ens! - For jeg er s.. egentlig helt og aldeles ligeglad. - Det interessante i denne sammenhæng var ordet garanti. - Hvis du spørger Dansk Erhverv vil du finde ud af, at man skal passe på med at bruge det, da det som oftest vil 'vende' bevisbyrden.

Jeg mener stadig at du ud fra indlægget hvor du nævner advokaten skal overveje at skaffe en anden.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Jeg kender ganske udemærket lovgivningen, og jeg kan både læse inden af og også tælle.

Det er muligt du kender lovgivningen, du forholder dig bare ikke til den så, når du mener der er 6 måneders garanti... Ordet findes ikke i loven. - Men det er måske ham advokaten der har sagt den er der?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Hvis du har købt den pågældende enhed som forbruger, er købet omfattet af

forbrugerkøbslovgivningen og dit spørgsmål om hvorvidt et bestemt del af

enhed ikke er omfattet af din 2 års garanti - besvares hurtigst og sikrest af

Forbrugerklagenævnet.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)