Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde med gammel gæld

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 2
Fra  Det Søde Liv Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en kunde som skylder mig 2500 kr. + 500 i rykkergebyr + 375 kr. til sagfører som ikke har kunnet inddrive pengene. Nu har hun så bestilt varer på min webshop, hun tilhører en gruppe som normalt for 30 % rabat - hun har reserveret det fulde beløb. Proceduren er, at jeg normalt fratrækker rabatten inden jeg hæver det reserverede beløb.
Så min spørgsmål er: Må jeg trække det fulde beløb og fratrække hendes rabat på hendes "gamle gæld" ?
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jeg ville annullere ordren, og skrive til hende, at hun ikke kan bestille fra din side førend hun har indbetalt sin restance til dig.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg desværre ikke

- Men jeg ville aldrig sælge noget til kunder der skylder mig penge i forvejen.

Selvom de er reserveret, hvordan kan du så være sikker på om du får pengene denne gang?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 93
Fra  Jensen Print Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den kunde skal du da ikke røre med en ildtang!! Ud væk! Betal det skyldige fulde beløb kære kunde og så kan du fremover betale kontant uden nogen form for kredit!

Trykkeri - Print -altid med plads til kvalitet og samarbejdsglæde!

www.jensenprint.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige om det er lovligt, men har du ikke mulighed for at trække alle de penge hun skylder dig (2500+500+375) og så refundere en evt. rest til hende.

Hvordan har hun betalt? Hvis det er med kreditkort/paypal/debitkort/etc. har hun jo mulighed for via. sin bank eller paypal at forsøge at hive beløbet tilbage ved at påstå at hun ikke har modtaget varen eller lignende.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk er utrolige.

Hun har altså penge til at købe nye ting, men ikke til at betale for tidligere køb.

Der vil jeg da sige, ligesom Martin, sug det op du kan og modregn det i hendes konto.

Du skal i altfald ikke sende nogen varer til hende.

Og rabat? NUL.

Fortæl hende at hun er slettet af kundekartoteket og ikke kan handle hos dig førend hun har betalt det skyldige.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et autoværksted, der har repareret en bil, må tilbageholde bilen, indtil der falder betaling for den aktuelle reparation. Men de må ikke tilbageholdebilsen for en tidligere regning (altså gammel gæld), hvis kunden betaler for den aktuelle reparation.

Så jeg tror ikke, du må.

Men jeg tror også, at jeg ville afvise at handle med hende, før den gamle gæld er betalt. 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant.

Det betyder nok at du mister noget at styrken i kravet på hende, hvis du handler med hende igen.

men det gør man altså heller ikke, man handler ikke med folk, der ikke har betalt.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, man overvejer da slet ikke at lade sådan en person få en handel igennem, med eller uden rabat - Der må nogle penge frem hvis personen skal have lov til at handle.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg ikke så stærk i webshop jura, men så vidt jeg ved må du først trække pengene når du har afsendt varen. 

Hun har indbetalt (dvs. du har autoriseret) beløbet til en bestemt vare har derfor krav på denne. Det er tydeligt at pengene er knyttet til den præcise ordre. 

Du skriver at hun 'normalt' ville få 30% rabat. Hvis du har lovet det i forbindelse med ordren, så kan du ikke slippe ud af det.

Men hvis det er usikkert, så ville jeg sende hende varen uden at fratrække rabatten og hæve det autoriserede beløb som enhver andel handel.

Det kan så være hun er utilfreds med pris/kvalitet og benytter sin fortrydelsesret og dermed returnerer varen. Nu har hun til gengæld et pengekrav mod dig som nemt kan modregnes det beløb hun skylder dig.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)