Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler en Overskrift til bachelor projekt på pædagog uddannelsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens..

Min kæreste skal til at skrive bachelor projekt på pædagog uddannelsen, og hun vil gerne have en rigtig rammende overskrift til deres projekt.

Det handler om børn der er stressede, målgruppen er børnehavebørn (3 - 6 år)...

Det siges i medierne, at hver 5. barn er stresset.

Vi har selv nogle forslag, men kunne godt tænke os forslag fra Amino's altid kreative hjerner....

Mvh Brian Brandt
(og Camilla :-))
 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I genren "bachelorprojekt" er målgruppen meget begrænset. Målgruppen er nemlig udelukkende de ganske få personer, som skal bedømme projektet. Formålet med kommunikationen er at få målgruppen til at afgive så høj en karakter som muligt. Dette sker ved at kommunikere så klart og præcist som muligt til dem. Videnskabsformidling (som et bachelorprojekt jo er en afart af) handler om at formidle ny viden på en måde, så den står klart for modtageren.

På den baggrund er det min klare overbevisning, at Camilla opnår det bedste resultat med den klareste kommunikation. Den klareste kommunikation opnåes ved at kalde projektet for "Børn og stress" eller "Stressede børn". Muligivis skal hun være endnu mere specifik: "Stressede børnehavebørn - en analyse af børns adfærdsmæssige reaktioner på stresspåvirkninger fra en systemisk synsvinkel"

Hvis hun gerne vil være popsmart hiver hun et eksemplarisk citat ud fra ét af de interviewede børn: "Jeg har lige så travlt som mor" eller "Skal vi lege blodtryk". Men det vil give en mindre præcis kommunikation og vil dermed medvirke til en dårligere bedømmelse.

Det er skægt at kalde projektet noget smart, men det er efter min bedste overbevisning uklogt.

mvh Hans

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... det kan du godt have lidt ret i... jeg tænkte nu hellere ikke noget helt vildt... selvom "Jeg har lige så travlt som mor" faktisk er en rammende titel...

Men vi havde fat i "Stress i børnehøjde" , "Børns stressede børnehave" , "Stress - et børnesyndrom" , "Eksistensen af Stressede børnehavebørn", "Børnehavestress en realitet?" , "Børnehave og stress et ufravigeligt sammenstød"

Nu ser vi... hun skal vist indlevere en titel i morgen... vi må ligge hovederne lidt i blød... men jeg var også tilbøjelig til en mere konservativ titel...
 

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) Det lyder som et virkelig spændende projekt! Jeg er selv pædagog-studerende og ligeledes optaget af emnet. Kan din kæreste evt. maile det til mig? Vil rigtig gerne læse det.

Mvh

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh, Sofia? Er du der? Jeg ved ikke, om der fandtes PC'ere dengang, de skrev indlægget. Måske har de det kun på papir :-D

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)