Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smarteste måde at tjene penge på en Second Hand Store

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminoer!

Jeg er en ung fyr på 17 som er blevet dybt inspireret af Martin Thorborgs videoer på Youtube og har derfor researched markedet efter et område som ikke er helt mættet. Jeg faldt så over ideen med at en Second Hand Store hvor andre kan sælge en bestemt type vare (Ved hvad det skal være) til salg gennem min hjemmeside. Da jeg er en rookie indenfor virksomhedskabelse etc. har kigget rundt på amino.dk om de forskellige begreber. Jeg står dog overfor det problem at jeg er i tvivl om den bedste måde at lave profit og om det overhoved kan lade sig gøre ved sådan en forretningstype. 

Jeg har disse forslag til profit-making:

- Tag en procentdel af sælgerens profit.
- Gøre ligesom amino, tilbyde "premium" membership.
- Få reklamer eller sponsorere.

Hvilke af disse kan bruges til sådan en web-shop og hvilke andre tiltag synes I man kunne gøre?

Tak på forhånd
Freddie 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvilken type vare der er tale om. Men en mulighed var jo at skabe en gratis udgave først, og når du så har samlet en mængde brugere, at lægge et spørgeskema ud hvor brugerne kan svarer på hvordan de helst vil have siden skal fungere.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager du varerne i kommision, eller formidler du blot kontakten mellem køber og sælger?

Begge modeller kan bruges, men der er ret stor forskel på hvordan du skal gribe det an!

Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus: Det er indenfor en bestemt type påklædning altså tøj. Kan godt se at jeg måske først bare skulle kaste mig ud i og hvis en brugerbase opstår kan jeg tage den derfra. Det er helt klart en mulighed!

Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Websafe.dk: Jeg har på nuværende tidspunkt tænkt mig at jeg skulle formidle kontakten mellem køber og sælger. Lidt ala Ebay-modellen hvor man kan "rate" de sælgere som tidligere har lavet troværdige handler. Den anden måde at gribe det an, som du også selv nævner, kunne så tænkes at blivet implementeret på et andet tidspunkt efter at jeg hjemmesiden var kommet i luften og havde fået en brugerbase.

Mvh.

Freddie 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du formidler kontakten mellem køber og sælger, så er din primære indtægt en procentdel af den transaktion, som du kender! Hvis ikke du ved, hvad de blir enige om, så kan du jo ikke gafle en procentdel af det, vel? Du kan kræve en del af udbudssummen, men så blir sælger pissesur hvis han kun sælger til det halve!

Og hvordan kan du være sikker på, om sælger og køber når frem til en handel?

Derfor skal du prissætte den vare du udbyder - og det vil i dette tilfælde sige, at du skal sætte en pris på annoncen, og evt. på formidlingen af kontakt.

Det er jo den vare du sælger, ikke?

Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også lænet mig mest til ideen hvor jeg tager en procentdel af transaktionen. Problemet er bare at jeg kan jo ikke forhindre at sælgeren ikke går uden om mig efter at de har fundet en køber på min hjemmeside

Min opfattelse er at mange føler sig utrygge når de finder købere på fx facebook. Så jeg ville gerne gøre det mere sikkert, og samtidig få, hvis muligt, profit ud af at være mellemmand. Meningen er jo at sælgeren skriver den pris han vil have få sin vare og så prøver jeg at få den solgt. Og så kan købere selvfølgelig byde på varen. 

Det der gør mig lidt nervøs er at alt dette kan først blive igangsat når der er nok brugere på hjemmesiden, og er bange for at skræmme dem væk hvis jeg tager en procentdel fordi så vil de hellere bruge sociale medier som fx Facebook. Mit ansvar er jo så at give dem tryghed og sikre at ingen af parterne bliver snydt. 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indlæg beskriver mere en kommision end en formidling.

Er du helt klar på din egen rolle?

Der er problemer med begge roller, men ikke nødvendigvis de samme problemer.

Som udgangspunkt er du derfor nødt til at være helt klar over, hvilken vare du udbyder = hvilken rolle du spiller!

Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ide er jo basalt set at være mellemmand. Altså at jeg finder en køber og bruger hjemmesiden til at reklamere for sælgerens produkt. Men alle disse produkter er jo tøj som er købt og betalt i en butik, men som så skal videresælges gennem mig og således stiller en tryg platform til rådighed så sælgeren eller køberen ikke bliver snydt. Det er noget bestemt tøj jeg vil udbyde og jeg ved der er et marked for det. 

Kunne det tænkes at det ville fungere at brugte kommisions-modellen og så fx tog 10% af den profit sælgeren får? Er dog bare, som sagt, bange for at skræmme sælgerne væk. 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du misser min pointe.

Skal køber handle med dig eller med sælger?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)