Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stævning, må de det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort og godt.

Jeg er i en tvist med det boligselskab jeg tidligere har boet til leje hos, vi er lodret uenige om synet ved fraflyt og jeg har nægtet at betale det de mener jeg skal betale.

Jeg har derfor gentagende gange gjort indsigelser, selvom de har truet med det ene og andet. dette har betydet at jeg har ventet på de ville slæbe mig i bolig retten, og det er så sket nu.

Nu kommer sagens kerne så.

I det brev de sendte til mig inden stævningen, der er der en masse ting om sagens gang, en masse bilag osv osv, der er så desuden også nogle bilag med, hvor jeg rent faktisk kan se en del andre personer som de også har sendt stævning til (en post seddel). Desuden er der en del af et billag imod en navngiven person hvor jeg kan se beløb osv osv.

Er dette lovligt, altså deres misser med at de har delt information ud om andre stævninger til personer ? Jeg mener en ting er at jeg har en kommende sag imod mit tidligere boligselskab, men det er vel mellem dem og jeg, og ikke en tredje part ? kan jeg aktivt gøre noget ved denne misser såfremt det ikke er lovligt at dele sådan information ud ? Kan jeg evt søge erstatning for svig og smerte eller lignede ? Kan jeg aktivt bruge denne misser til at ramme mit tidligere svinske boligselskab, der har truet med bål og brand såfremt jeg ikke indordnede mig deres syn ?


Håber en med mere forstand på jura her kan give deres mening med

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan melde det til datatilsynet for de må ikke gi dig sådanne detaler om andre - eller andre om dig - og jeg mener at selv om det er offentlige tidligere domme de henviser til, skal der ske en vis anonymisering - Det er mig bekendt datatilsynes du skal ha fat i.

Har de delt din info ud kan du tale med en advokat om hvorvidt det er noget du kan kræve erstatning for, men det er ret svært for sådan et datasvigt, hvis ikke du kan sandsynliggøre et tab. Der er ikke tale om svie og smerte eller andet. Det er muligt de kan få en bøde, men den tilfalder ikke dig, kun evt tab du kan anskueliggøre

Det har i princip ikke noget med deres sag mod dig at gøre - og jeg tror ikke du skal regne med at kunne koble de to ting sammen, men du burde nok være indmeldt i LLO tidligere, så du havde nogen på din side. Ellers er det kun en advokat, og generelt står boligselskaber ret stærkt i fraflytningssagere - men gem al dokumentation du måtte ha - og pas på ikke at kaste gode penge efter dårlige, så få en bedømmelse fra en advokat evt fra advokatvagten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vrede

En eller anden medarbejder i boligselskabet har klumret i det og det berettiger ikke dig til hverken det ene eller det andet - udover du kan skrive til selskabet og påpege fejlen og frabede dig yderligere kopier fra selskabet om dets korrespondance med trediemand.

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

At de har brudt dataloven og sendt info ud til flere forskellige personer bør vel kunne straffes på en eller anden måde, og derfor burde det vel også kunne give noget at skyde igen med ?

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Juridisk nej, i praksis måske og måske de bare blir endnu mere sure, men det er bare at prøve da der jo et der din lyst ligger
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille opdatering, i fredags i sidste uge var der møde mellem mig og advokat for boligforeningen og retten, og det gik faktisk ret godt :)

Først var de (boligforeningen) ikke til at rokke, da jeg smed det forslag til forlig som jeg tidligere har fået afvist af dem på bordet igen da retten spurte efter dette. Men da jeg senere bragte deres misser på banen, ændrede stemningen sig lidt hos advokaten, og jeg var faktisk så heldig at advokaten også var ham på sagen på hende jeg havde fået en masse info på. Advokaten ville gerne lige have lov til at undersøge dette, samt rådføre sig endnu engang med boligforeningen ang forligs forslaget, og han vendte så tilbage i denne uge og fortalte at de alligevel gerne ville indgå det forlig som jeg havde stillet, samt at de gerne ville sende en uforbeholden undskyldning, ang deres misser vdr de informationer de har sendt ud.

Lang historie gjort kort, jeg fik den lille sejr, at jeg fik ret, og er derfor en glad mand :)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej VLD Media

Til lykke - det betaler sig utroligt ofte at være udholdende!

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Juridisk nej, i praksis måske og måske de bare blir endnu mere sure, men det er bare at prøve da der jo et der din lyst ligger
Vh

Hvis du refererer til de papirer der indeholder personlige oplysninger om andre lejere, så er det i høj grad et problem, også juridisk.

Den dataansvarlige i boligforeningen kan idømmes bøde i forhold til brud på datasikkerheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Cookie - John Hannover:
Juridisk nej, i praksis måske og måske de bare blir endnu mere sure, men det er bare at prøve da der jo et der din lyst ligger
Vh

Hvis du refererer til de papirer der indeholder personlige oplysninger om andre lejere, så er det i høj grad et problem, også juridisk.

Den dataansvarlige i boligforeningen kan idømmes bøde i forhold til brud på datasikkerheden.

ja vist - derfor skrev jeg at trådstarter kunne anmelde det til datatilsynes - det ville bare ikke isoleret løse hans problem for det er ikke noget retten kaster sig voldsomt over i forbindelse med selv afgørelsen- Det er en tosset fejl og ja de kan bestemt dømmes for brud på datasikkerhed - men formentlig har en første års elev siddet og klumret i det og jeg tror ikke at der i praksis opnås det store ved at køre efter det punkt - som nok kan gi dem en næse, men bare ville gøre dem sure i forhold til det de mener sagen drejer sig om. 

Godt det endte som det gjorde jo og det ser jo ud til at misseren - trods alt blev til fordel må jeg erkende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)