Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering og SKAT?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg oprettede en personlig ejet virksomhed pr 15.06.12 - og måtte desværre lukke min forretning pga. sygdom pr. 31.12.12. På den dag, havde Jeg en balance i mit regnskab på 1.789.931kr, med en minimal egenkapital på 67.543,32kr såfremt at tingene blev solgt til bogførte værdier. Det gjorde de selvfølgelig ikke. 

Banken og kreditforeningen snuppede jo det hele, og ligenu er der er en underbalance i regnskabet på 641.432.54kr. Der mangler at blive solgt et hus, hvor der i hvert tilfælde også kommer en gæld på 200.000kr ud af - så alt i alt har Jeg en lille gæld på ca. 850.000kr. 

Jeg har selvfølgelig søgt gældssanering - OG skifteretten har indledt det!!!! Jeg får besøg af skifterettens medhjælper i denne måned. 

Jeg skylder SKAT ca 81.000kr i moms, a-skat for medarbejdere osv - men vil det beløb blive omfattet af en eventuel gældssanering hvis det ender med, at Jeg får det tilkendt? 

Vil Jeg kunne købe en bil igen på et tidspunkt, på afbetaling - HVIS Jeg får tilkendt en gældssanering? Og vil det være muligt for mig, at lave et selskab på et tidspunkt, hvis Jeg får lyst til at være selstændig igen? 

Mvh Peter 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg tror medhjælperen dvs Skifteretten vil forlange at der kommer en afklaring på en eller anden måde i forhold til dit hus. Mht Skat: hvis du får en gældsannering så vil gæld til Skat også inkluderes. Det er som at starte fra 0 igen så Al gæld forsvinder. Og så kan du gøre præcis som det passer dig på den anden side af en gældssanering, som du selv nævner. Du skal bruge medhjælperen til at få svar på alle de spørgsmål. Det er bla. det han er der for.

Mvh

Per

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Al gæld der er stiftet indtil dekretdagen, bliver medtaget.. Men det er uhyre vigtigt, at du ikke stifter gæld mens gældssaneringen køre..

Ja, dit liv bliver helt normalt efter der er afsagt dom, office har afdraget det aftalte beløb - så er du gældfri..

Men mon ikke skifterettens medhjælper vil fortælle mere
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have begge to. 

Ja, huset ryger jo på tvangsauktion når sparekassen formentlig bliver træt af at holde forsikringsudgifter, osv på den. Jeg ved skam godt, at den skal væk først. 

Okay - Nej - men for det første, så KAN jeg heller ikke lave mere gæld. For det andet, så er den gældssanering min "vej" ud af det rod her, og til at kunne blive et almindeligt menneske igen - jeg har ikke i sinde at fucke det op, blot fordi en lånemulighed på 10.000kr bød sig. 

Men er der nogle af Jer VED noget om proceduren ifbm gældssanering osv i konkurs, eller skal jeg bare spørge skifterettens medhjælper? kender I til mulighederne for at det kan falde på gulvet, selvom det er indledt? 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle dine forhold til dine kreditorer skal være afklaret. Alle! Dvs hvis du har eks. leaset noget udstyr, så skal du have afleveret det tilbage. Hvis du har et varerlager, så skal det værdifastsættes eller være solgt. Sidst men ikke mindst: når skifterettens medhjælper kommer på besøg derhjemme hos dig, så sørg for at alle ting der repræsenterer en værdi er enten solgt eller gemt væk. Fordi ser han at der er noget han kan realiserer og få en pris for, så tar han det med, så han kan sælge det inden selve gældssaneringen afsluttes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lad være med at gemme noget væk, tag tingene helt reelt - det her handler jo om reelle penge som du jo skylder andre desværre og man skal ikke snyde dem man har lånt af, men omvendt kan man jo heller ikke betale ud over den evne man nu en gang harSmile

Gældssanering har nogle ganske klare krav - gælden skal som udgangspunkt ikke være klart selvforskyldt i personligt overforbrug, den skal ha en størrelse som gør, at man ikke kan klare den uden sanering og dine forhold skal inden være afklarede, ex du har en fremadrettet rimelig klar økonomi der gør det muligt at arbejde lidt med gælden under saneringen.

Du kan læse lidt her om GÆLDSANERING O.L. og evt her om KONKURS O.L 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per. Tak for dit indlæg. Ja, det er selvfølgelig rigtigt at det nok er en god idé. 

Ved du, om skifterettens medhjælper må gøre udlæg i en forsikringssum fra en stjålet cykel eller lignende? 

Mvh Peter

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du har udsigt til at få indtægter på den ene eller anden måde, så kan de vælge at gøre udlæg og i værste fald, kan de, selv fastsætte den indkomst du måtte få på sigt selv fastsætte beløbets størrelse. De indtægter går ind i din månedlige tilrådighedsbeløb og ud fra hvad du har tilbage efter det tilladte rådighedsbeløb (check det på google og skriv: gældssanering tilladte tilrådighedsbeløb 2013.), så vil du skulle betale det beløb Mere til kreditorerne i enten 3 eller 5 år afhængig af om selskabet gik konkurs (3 år) eller ikke. (5 år.)

Du skal med andre ord sørge for at ALLE forhold, skal være afklaret inden medhjælperen indgiver anmodning om gældssanering til Skifteretten. Hvis de IKKE er afklaret, så kan skifteretten selv fastsætte de forhold eller afvise at behandle gældssaneringen videre frem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke noget til hindre for, at man kan beholde sin ejerbolig, hvis den tjener som bolig for di og din familie den er passende, og udgifterne ikke overstiger en tilsvarende lejebolig, og den er fuldt ud belånt. Det samme gælder din bil, hvis du har behov for en bil, når du skal til og fra arbejde.

Skyldig A-skat og moms gør ofte, at man ikke får gældssanering, da man i princippet har brugt statens penge. Moms er noget man modtager på vegne af staten, og aflevere til staten. I større omfang er det strafbart.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)