Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt det praktiske omkring start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.


Første tråd efter at have luret i lidt tid! 

Jeg vil utroligt gerne starte egen virksomhed indenfor det næste års tid (arbejder på at få tid til det med trainee uddannelse på siden).

Jeg synes dog det er svært at finde informationer omkring alt det praktiske man skal have styr på når man starter en virksomhed. Det kan være spørgsmål som:

- Hvad skal jeg ændre i min skattepapirer?

- Hvordan indberetter jeg årsregnskaber, moms m.m.?

- Hvilke bankkonti skal jeg have oprettet og hvordan foregår dette? Kan de arbejde sammen med et regnskabssystem?

Findes der et sted, hvor man kan få styr på alt det basale? Hvis ikke et sted på nettet, så er jeg ikke ked at at skulle købe/låne en bog omkring emnet. Har selvfølgelig søgt på nettet og på amino.dk, startvaekst.dk, men synes ikke jeg kan finde noget helt konkret omkring de basale og administrative ting omkring virksomhedsopstart. 

Jeg har desuden også to tillægsspørgsmål, hvis nogen skulle have lyst til at besvare disse:

- Hvor finder jeg en oversigt over webshopløsninger, samt læsning omkring dem? Jeg har let erfaring med programmering og er ikke bange for at skulle bruge lidt tid på at lære at sætte noget op fra bunden.

- En liste over eventuelle udgifter ved opstart? Lad os sige det er en webshop, der sælger sportstøj. 

Håber ikke det var alt for mange spørgsmål på en gang.

PFT.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Et sted du kunne starte med at tømme for info er denne side:

http://startvaekst.dk/opstart/0/4

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvad med at du startede med at tage et iværksætter kursus,  så vil du få svar på alle de basale ting du bør vide.

 

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spreder nok dine spørgsmål så meget at du næppe kan få svar på alt i en tråd, men du skal nok i alle fald ha fat i en økonomiperson som for nogle hundrede kroner om måneden kan holde dig lidt i hånden med regnskabet, skat og moms. Det kan gøres ved at du scanner dine bilag og sender dem til en sådan person. Ellers kan du finde en del i min blogs indholdsfortegnelse med klikbare linkshttp://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT kører nogle rigtig gode "grundkurser" for iværksættere..

De er gratis at komme til og du får alt det praktiske at vide...

Tag og ring til SKAT og forhør dig om hvornår de bliver afholdt omkring dig .-)
 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Du virker som en der har brug for noget grundlæggende viden om det at drive virksomhed - det kræver ikke vildt mange kræfter at sætte sig ind i, men man er nødt til at gøre en lille indsats for at komme i gang.

Du kan se nogle af de gratis kurser SKAT afholder her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

Held og lykke med det!

mvh

Tobias Ehlig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mig bekendt tager skat gerne mod en der hører til Hørsholm eller hvad det kan være - i naboskatte området, så det er bare at melde på - og ja man får en del  basis viden specielt for enkeltmandsvirksomheder - så godt råd

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar!

Jeg har allerede været godt gennem startvaekst.dk, men fandt desværre ikke de informationer jeg har brug for.

Vil undersøge nærmere omkring SKATs gratis kurser. Og kigge nærmere på deres online iværksættersider. Det lyder meget lovende, tak for det. 

Hvis nu man gerne ville læse mere om bogføring, skulle der så være nogen, der kender et godt link/bog?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,
Jeg har lige startet et firma sammen med 2 venner, så har lidt indblik i de fleste at de ting du søger, dog er det ikke mig der har stået for bank moms og skat.

Du skal selvfølgelig have en solid webshop som er brugervenlig for både dig og dine kunder. Den vi valgte var en færdig løsning fra dandomæne hvor selve designet af siden og opsætningen af den var med i en pris til 3500, der er super god service og det er nemt at sætte op med varer, lager og alle de andre ting som kan varierer fra de forskellige hjemmeside. siden koster omkring 500 pr mdr. den pris er med betalingsservice.

Du skal selvfølgelig have et lager, udgifterne til det, har jeg ikke mulighed for at bedømme. Vil anbefale at du kontakter din forhandler for at få priserne på de vare du har tænkt at sælge, og derefter beregne dig frem til værdien af det lager du skal have. 
Derudover skal der betales for noget lagerhotel, hvis du ikke har mulighed for at have det, der hjemme selvfølgelig. Der vil også være nogle udgifter i sammenhæng med fragt, emballage, print, marketing osv.
Min vurdering af den samlede udgift for opstart af din virksomhed vil ligge på omkring 5-10000kr alt efter hvor mange af udgifterne du lige har  uden varelager .

Håber du kunne bruge hjælpen, ellers er du velkommen til at skrive til mig.
MVH Rasmus Simonsen 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)