Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte egen webshop først og så senere sælge sin opfindelse til et større firma på licens?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det står jo i overskriften...

Kunne godt tænke mig at prøve at starte egen virksomhed med vores produkter selvom der kun er to - men de er begge sikkerhedsanordninger til børn.

Men det er tidskrævende når man har to små blebørn, og der skal annonceres, der skal sendes pakker ud fra lager og administreres en del... 

Kunne godt tænke mig at starte med selv at prøve og går det ikke så have muligheden for at tilbyde en virksomhed der i forvejen sælger sikkerhedsanordninger, denne idé?

Kan man det?

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nu jeg ikke eksperkt indenfor det men hvis det er dine ejen produkter hvorfor så ikke istedet prøve at sælge dem til en virksomhed og så den vej igennem få noget salg???

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er heller ikke expert men kunne da forstille mig at hvis det er et helt nyt produkt så skal du have patent på det ellers står det vist firmaerne frit for at lave noget magen til.

Og når det er noget til børn så skal matrialet godkendes af al verdens myndigheder før du kan/må sælge det. Så uanset hvilken retning du vælger så bliver det ret omkosteligt. Men mindre du sælger ideen til noget der er experter i at skaffe patent og producere med henblik på salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

TommysGirl:

så senere sælge sin opfindelse til et større firma på licens?

Mener du, at virksomheden skal betale et beløb pr. måned e.l for at kunne sælge dine produkter, eller skal virksomheden købe idéen, så du ikke har noget med det at gøre mere?

Tror bare prisen vil falde, hvis du forsøger selv først, men vælger at sælge det, fordi det ikke går, som forventet. En mulighed kunne også at være at finde en partner, så du ikke skal stå for det hele.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres svar.

Alt det med patent er vi igang med... man kan ikke få patent men brugsmodelbeskyttelse og designbeskyttelse på disse.

derudover ja, så tænkte jeg nu ikke at jeg ville sælge idéen hvis den gik dårligt... nærmere omvendt. For i starten kan vi selv følge med ved bestillinger osv... men får vi for mange kunder kan min mand og jeg ikke magte opgaven længere og derfor tænkte vi evt. at sælge... så spørgsmålet gik på om man kan det? 

Vedr. licens... så ja, et engangsbeløb for opfindelsen og så eks. 4% pr solgt anordning fremtidigt og i al evighed :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)