Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra kunde - Næste skridt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg søger konkret vejledning vedr. korrekt procedure ved manglende betaling af faktura.

Rykker er afsendt med varsel om inkasso.

Hvad kan vi gøre herefter? Har nogen af jer konkret viden på området eller erfaringer hermed, vil jeg meget gerne kort drøfte sagen over mail - pernille@gudiksen.dk - eller pb inden vi sætter gang i det store cirkus med advokater, inkassobureauer og lignende.

På forhånd mange tak.

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du talt med kunden?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har vi absolut.

Beløbet stod til forfald for 2 måneder siden og vi har løbende forsøgt kontakt. Men kunden har ikke reageret eller kommet med foreslag til løsning. Senest er det hele gået lidt i hårdknude og vi bliver enten ignoreret eller "skældt ud" ved kontakt, hvorefter røret bliver smidt på, så vores tålmodighed er opbrugt.

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Få fat i en advokat - hvis beløbet er stort nok.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har rykket som du skal, så kan du evt. aflevere sagen til en advokat, der så tager sig af det.

Hvis skyldneren har pengene, men bare ikke vil betale, så burde advokaten kunne skaffe dig dine penge hjem uden omkostninger for dig. Det er så skyldneren, der også betaler for advokatens arbejde.

Har skyldneren derimod ikke en rød reje, koster det dig lidt til advokaten, men så kan du til gengæld trække faktura-beløbet fra som "tab på debitorer", selv om det er ærgerligt og kun et lille plaster på såret.

Og selv om det er ærgerlige penge at lægge oven i det tab, man allerede har lidt, så har jeg det personligt sådan, at jeg er mere afklaret med tabet, når jeg har gjort, hvad jeg kunne for at få pengene hjem.

Vi har talt med forskellige inkassofirmaer, men indtil videre har vi haft så få sager, at vi har sparet penge på at bruge vores egen lokale advokat.

 

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input og råd. I henviser begge til advokatbistand, hvilket under normale omstændigheder sikkert også er proceduren.

Men det forholder sig sådan, at vi har leveret nogle produkter til kunden, som vi rent faktisk ville kunne videresælge og dermed dække vores omkostninger. Vi har desværre opgivet at få penge fra kunden. Nu føler vi at bedste damage control vil være at hente varerne hjem, få dem afsat til anden side (dog med tab, da de nu er lettere brugte) og komme videre. På fakturaer forbeholder vi os ejendomsretten til varerne indtil faktura er betalt.

Næste spørgsmål er så: Må vi troppe op hos kunden og afhente varerne?

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pernille:
Næste spørgsmål er så: Må vi troppe op hos kunden og afhente varerne?
Hvis du ikke selv kan google svaret på det spørgsmål med 100% sikkerhed - vil jeg foreslå at du spørger en advokat.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Det ender nok også der. Vi har i dag kontakten Fogedretten i Holstebro og fået en afklaring omkring proceduren ved den forenklede inkassoproces. 

Eftersøgte en Amino med specifik viden på området, men jeg takker for alle input der er kommet.

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sætningen med at "vi forbeholder os ejendomsret indtil fakturaen er betalt" er meget svær at håndhæve i Danmark. Det ville mange af os gerne bruge, men lukker virksomheden i en konkurs ell.lign går leveringen uanset hvad direkte i boet og i er desværre simple kreditorer der må anmelde krav. Så hvis i henter varen er der mulighed for omstødelse inden for 3 måneder. Hvis nogle er uenige er jeg meget interesseret i at høre alternativer.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er 

Mange tak for jeres respons på mit indlæg.

 

Vi var efterhånden meget frustrerede over hele forløbet og begyndte at frygte at vi aldrig så hverken penge eller mannequiner fra kunden. Så vi ønskede at undersøge om der var måder, hvor vi på lovlig vis kunne afhente vores varer fra kunden.

Men vi besluttede at den eneste rigtige måde, var at køre sagen efter bogen. Vi kontaktede fogedretten, udsendte rykkerskrivelse med 10 dages frist og inkassovarsel og gjorde os klar til at gennemføre sagen som en forenklet inkassoproces.

 

I dag udløb de 10 dages frist og vi var klar til at indsende blanketten og dokumentation, men sørme om der ikke stod penge på kontoen i dag? :)

Det drejede sig ikke om en formue og vi havde også overlevet at afskrive det som tab, men lige så vel som det handler om pengene, i lige så stor grad handler det om princippet. Så vi er rigtig glade og lettede over, at vi nu ikke længere skal bruge mere negativ energi på én enkelt dårlig kunde ud af de heldigvis mange fantastiske kunder vi har.

 

Hav en rigtig god dag.

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)