Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told på varer fra Tyrkiet?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er egentlig spørgsmålet?

Hvis jeg importerer tekstiler (skjorter) og er importørregistreret/momsregistreret, så har jeg læst, der ikke skal betales told?

Er der én, der kan bekræfte det? Gerne med link/dokumentation?

Mvh
Chris

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Varerne skal altid fortoldes, om toldsatsen så er 0 % er ikke til at svare på uden at kende varens varekode.

 

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal stadig betale told. Du får bare en regning med told'en efterfølgende.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, hvordan told fungerer og opkræves.

Jeg har bare læst et sted, at Tyrkiet er med i én eller anden toldunion med EU, så langt de fleste varer er fritaget told?

Har også læst noget med et "ATR 1- certifikat", men det er vist ved varer TIL Tyrkiet?

Mvh
Chris

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du bliver nødt til at finde ud af hvad varekode dit produkt har, før er det svært at sige noget om toldsatsen eller evt. fritagelser for told.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Friis Aabenhuus:
Gerne med link/dokumentation?

Se hvad Startvækst skriver om told. Der står bl.a., at du skal bruge Skats eVITA-system, for at finde ud af om der er told på den vare, du ønsker at importere.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Friis Aabenhuus:

Jeg er med på, hvordan told fungerer og opkræves.

Det så nu ikke sådan ud i dit første indlæg - deraf mit og Ravns indlæg om hvordan det fungere. Jeg kan godt se at du i overskriften har skrevet tyrkiet, men i indlægget var tyrkiet jo ikke nævnt overhovedet og spørgsmålet gik slet ikke på tyrkiet, men sådan generelt...

Chris Friis Aabenhuus:

Jeg har bare læst et sted, at Tyrkiet er med i én eller anden toldunion med EU, så langt de fleste varer er fritaget told?

Har også læst noget med et "ATR 1- certifikat", men det er vist ved varer TIL Tyrkiet?

Mvh
Chris

A.TR er et varecertifikat der bekræfter varens oprindelse i stil med oprindelses certifikat (Certificate of Origin) bare mellem EU og Tyrkiet.

Det betyder for dig rent teknisk, at for langt de fleste varer skal der ikke betales told ved indførsel, hvis dine forsendelse er ledsaget af et A.TR. Certifikat som her i eksempel.

Læs mere her http://www.virk.dk/myndigheder/stat/SKAT/Varecertifikat_ATR_-_13019

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:
Det så nu ikke sådan ud i dit første indlæg - deraf mit og Ravns indlæg om hvordan det fungere. Jeg kan godt se at du i overskriften har skrevet tyrkiet, men i indlægget var tyrkiet jo ikke nævnt overhovedet og spørgsmålet gik slet ikke på tyrkiet, men sådan generelt...

Beklager, hvis jeg har været uklar, - overskriften på indlægget var dog "Told på varer fra Tyrkiet"... Big Smile

Men tak for svarene alle sammen.

Jeg har imoporteret af flere omgange fra flere skræddere i Bangkok og efterfølgende fået toldopkrævning, - men ved den første bestilling fra Tyrkiet fik jeg ingenting, - derfor mit spørgsmål.

Mvh
Chris

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at tarif er 6205.20.00 90, som viser 12 %, hvilket også er, hvad jeg har betalt ved import fra Thailand, - men igen er jeg i tvivl om, hvorvidt det kan undgås ved import til EU fra netop Tyrkiet?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mig bekendt stadigvæk en særaftale med Tyrkiet omkring tekstiler og fødevarer, der kan importeres toldfrit.

Du vil givetvis kunne nøjes med et ATR-Varecertifikat, der kan dokumentere den tyrkiske oprindelse af produktet overfor toldvæsenet. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)