Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug a copyrighted foto til tøj-design. Gider modehuset at bruge deres ophavsret?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
I og med at du lige har udbasuneret din lumske plan på et forum bestående hovedsageligt af mennesker der lever af deres copyright, så tror jeg du kan være pænt sikker på at nogen tipper franskmændende af. Dét der er godt nok noget af en rævekage du har gang i, se og få fat i copyright indehaver med det samme og få søgt om tilladelse, husk og undskylde mange gange og forvent at de vil have et fee pr tryk med bagudvirkende kraft ... som minimum.

Er lidt nysgerrig: Trådstarter har ikke taget penge for de tryk der er lavet 5 af. Er det egentlig ulovligt, eller er der en bagatelgrænse når der ikke er taget penge for det?

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke lidt hvad der er værst: At man stikker hinanden (specielt hvis ikke man er i samme branche, men blot lever ud fra samme koncept) eller at man spørger hvor grænsen går :)

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

"Husk at se dette i lyset af at det er en lille produktion, og at det er et meget stort modehus som garanteret ofte er blevet kopieret."

For mig er det sådan en kommentar har der næsten forklarer alt ... Så ved man jo godt at der er noget galt, men alligevel overvejer man det, men skal bare lige finde ud af om man får en slag over fingrene.

Tag nu hellere og kontakte dem, så har du noget præcis at arbejde ud fra, også til senere brug.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.lvmh.com/functionalities/faq/brand-protection
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ligesom mange andre der kommenter dette indlæg, at du godt kan regne med de store modehuse har advokater der ikke laver andet. En del af grunden til deres mærker ikke er billige er jo de bruger mange penge på markedsføring af deres designs og det udnytter du jo.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor du ikke udnytter deres designs til at blive inspireret i stedet for og lave dine egne og "optimere" dem i forhold til hvad du synes er fedt og unikt. På den måde skaber du jo et mere unikt brand fremfor et der fremstår som et kopi brand. På den måde undgår du problemstillingen eller ihvertfald forsøger at imødekomme det langt bedre end direkte kopiering.

Fede designs anyway :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan regne med en kraftfuld reaktion såfremt deres varemærker er truet
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)