Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der tilbage?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kas24

Du skal også være opmærksom på konkursrisikoen hos dine kunder. Der er ingen hjælp for dig at hente hos lønmodtagernes garantifond, hvis en kunde ikke betaler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kas24:
Der er ca 10 til 15 timers arbejde om ugen i selve opgaven, ud over det har jeg en anden kunde som jeg kan fakture for ca 15000 kr om måneden.
det synes jeg da det gør - du har så i det mindste to kunder og selv om det stadigt kunne være 2 lønmodtager stillinger, så er 35 t da bedre end 20 som udgangspunkt - og endnu bedre hvis du kunne finde en mere og ha tid til det

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvad har jeg af muligheder for at sikre mig bedre ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

som selvstændig har du kun de muligheder der ligger i hvad du aftaler i kontrakten - så lang opsigelsestid fra firmaet til din virksomhed som du mener muligt - sikre dig at de virker solide nok, for går de ned, ja så er du bare helt almindelige kreditor og har stor risiko for ikke at få en rød reje.

Du må også sætte penge af til ferie og evt. sygdom da du sikkert ikke får penge under ferie i alle fald - og du skal sikre dig din egen pension da du hverken får ATP eller indbetaling til de almindelige pensionskasser der efterhånden findes for de fleste lønmodtagere. Du kan og bør nok også tegne visse forsikringer - mod ex langvarig sygdom som selvstændig - ligesom du måske bør tegne ekstra forsikring til barsel - google rundt efter det. 

Du skal tegne forsikring for arbejdsskade og måske forsikring i forhold til det arbejde du udfører (jeg husker ikke var det var, men hvis det er noget hvor du kan pådrage dig et ansvar i forhold til den du udfører det for eller i forhold til 3. person)

Du kan bygge din egen fond/konto op, så du har f.eks. mindst 3-6 månedslønninger at leve af uden indtægt - og du melder dig i a-kasse for selvstændige - f.eks ASE hvor du kan læse om A-KASSE FOR SELVSTÆNDIGE HER hvor det væsentlige er, at du skal op på små 255.000 i overskud (ikke omsætning men overskud - dog mener jeg man må benytte de 2 bedste af de sidste 5 år ved beregningen) for at ha ret til fulde dagpenge og at du skal lukke din virksomhed for at kunne får dagpenge - du skal huske at få overflyttet eksisterende dagpengeoptjeningsret når du går I ny a-kasse men det vil de normalt altid spørge til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)