Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/eksport af mælkepulver til Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er dansk kineser der i pt. arbejder som sourcing manager for et dansk firma. Bor i pt. i Nanjing.

 Min kone som er kineser har en online butik hvor hun sælger mælkepulver, vitaminer og diverse øvrige produkter fra DK/EU. Hun har efterhånden fået en udmærkede kundebase og får ordre dagligt. Men lige nu foregår det stadig sådan at jeg køber produkterne online, leveret til DK, herefter bliver de sendt til Kina som ikke er en effektiv proces og specielt ikke hvis vores lille forretning skal voksen.

Jeg kiggede lidt rundt på nettet og fandt flere indlægAmino.dk og det så ud som om at der er flere der virkede interesseret i denne forretning. Derfor vil jeg lige høre om folk stadig er interesseret? Jeg har nemlig tænkt mig at gå direkte til the source og importere mælkepulver til Kina og har brug for en samarbejdspartner der har kendskab til import/export mellem Kina og DK. Lige nu omsætter vores lille forretning omkring 20000-30000 per måned vi vil gerne være meget større end dette. Det vigtigste er, at det produkt vi sælger, har ikke en officiel distributør i Kina endnu og har faktisk en rigtig god efterspørgsel i Kina. Specielt efter de store hollandske, tyske og engelske mærker har sat begrænsning på privat indkøb. Jeg har også nogle investorer der er klar på at smide nogen penge i denne forretning, nu mangler vi bare en der har styr på import og eksport og evt. har kendskab til producenter i Norden.

 Det var så en meget kort introduktion. Beklager hvis indlægget er lidt svært at læse, har ikke skrevet dansk i meget lang tid… :P

 Men som sagt, så frem folk er interesseret og seriøs i denne forretning, vil jeg meget gerne tale nærmere om dette. Ellers er det også meget rart at lære nogle dansker at kende, specielt i et fremmed land som Kina. :)

Mvh LD 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke Arla du skal have fat i?

Tror måske de selv sælger det i Kina.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo de sælger selv i Kina. For 400 kr pr pakke.... Jeg sælger den selv for 280, direkte parallel import fra dk. Så tror sgu ikke at de vil have noget med mig at gøre..
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende - jeg vil gerne høre nærmere.

Men Arla sælger vel gennem Biostime - Formoder de har eneret på salget af Arla's mælkepulver, når man tænker på, at det er en 10årig kontrakt.

Du må meget gerne kontakt mig på jacobbecker (at) jacobbecker.dk

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LD. Vi har til dagligt at gøre med import/export. vi er meget intresseret i at høre nærmere, da det lyder som en god forretning. da vi står og mangler en dansk kineser i kina. så håber du vil kontakte os på `kris-sorensen11@hotmail.com` da jeg ved, vi ville kunne få et godt samarbejde igang.

MVH Kris sorensen - Team Nørregaard

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LD

Jeg er også gift med en kinesisk kvinde og vi kunne godt tænke os at lave en foretning med mælkepulver og måske andre gode varer det gode folk i kina kunne bruge, Men jeg er ikke hel inde i den funktionelle del af dette. Derfor skriver jeg en mail til dig og håber at vi kan hjælpe hinanden.

Min hustru er inde i rejse brachen og er temmelig skrap til tal og ved en del om handel i kina og vi bor da også i kina nogle måneder om året, Lige nu bor vi i danmark, men ønsker inderligt at åbne en foretning i kina. Da mange af vores kinesiske venner er mødre og da der er megen debat om ordentligt mælkepulver i kina Er vi blevet enige om at kunne bidrage til at disse mødre og børn kan få nogle ordentlige varer og være sikre på at disse varer Ikke indeholder nogle dårlige ting.

Jeg gør dette kort, Men håber inderligt at du vil svare på min mail og eventuelt starte et godt venskab. Jeg vil lige tilføje At Når vi er i kina bor vi i guilin.

Med venlig hilsen,

Carsten

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej LD, 

Inden i bruger for meget energi og tid på ideen, så kontakt lige det kinesiske SFDA og få nogle priser på godkendelse af produkt og ikke mindst tidshorizont på import rettighed under deres stempel. (kan være på til 3 år inden alle papirer er igennem den bureaukratiske maskine)

Er lige flyttet hjem til DK efter godt 4 år bosat i Shanghai området, og har blandt andet arbejdet med nogle danske virksomheder omkring deres China Entry strategi for salg af helse produkter og fødevare. Det er hverken nemt eller billigt .. 

Blot mine 50 cent's :) 

God weekend. 

Martin. 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LD

Jeg er på nuværende tidspunkt i danmark og jeg er også gift med en kinesisk kvinde og vi har mange gode venner i kina Der efterspørger om mælkepulver fra danmark. Især da vi rejste til danmark spurgte de Om vi kunne sende nogle af disse mælkeprodukter og vi tænkte på at lave en foretning med dette, men vi har ikke rigtig "check" på Hvordan og Hvorledes. Så jeg tænkte på Om Du eventuelt kunn kontakte mig, så vi kunne snakke mere om dette og forhåbentlig lave nogle forbindelser.

Vi kender Så mange der har små børn og vi er også interesseret i at give de mange Børnefamilier i kina en mulighed for at kunne give deres børn et godt og sundt produkt. Der her er Ikke kun et spørgsmål om Penge, men mest af alt Et spørgsmål om at give disse børnefamilier en god start ved at give deres børn det bedste produkt.

Jeg giver dig hermed min privat e-mail adresse, så vi evetuelt kan snakke videre om dette, Hvis du er interesseret?.

Min e-mail: hcarsten22@yahoo.com.

Jeg håber inderligt at høre fra dig og ønsker dig en forsat god dag og hils din familie.Smile

Med venlig hilsen,

Carsten hansen

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LD (og jer andre),

Faldt netop over tråden her. Ved ikke om det stadig er relevant, men jeg driver en virksomhed, hvor vi bl.a. sourcer en hel del af de populære danske og tyske mælkepulver produkter til kinesiske webshops. Vi køber dels hos de traditionelle leverandører og dels diverse spotpartier mm. Pt tilbyder vi fast sortiment til meget lave priser af bl.a. Semper, Hipp og Nan. Vi leverer pt kun til Danmark men kan også facilitere transport til Kina.

Du kan evt kontakte mig direkte på cbh@globalcoop.com

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)