Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man? hvis man vil købe aktier

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

*Stort set 100% manipuleret.

Og mht. interessekonflikt. - Du har måske aldrig gennemlæst de agreements, som du har sat flueben ved? - Det er jo ingen hemmelighed. :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ta råd fra mange sider - og har man en god bankmand, og dem er der faktisk nogle stykker af - så er det EN af parterne. Bankerne har ganske strikse betingelser for hvad de må anbefale en ung mand - ingen rødmærkede produkter overehovedet, de ligger oppe i privat-banking mulighederne hvor vor trådstarter ikke har adgang - og bankerne har masser af analytikere som kender markedet, helt på linje med alle mulige andre totalt neutrale og slås mod hinanden om ranking i morningstar og andre steder, så det er alt for forsimplet at udelukke gode investering råd også fra den kant. Jeg kan sige min privat banking mand nu 10 år i træk for den del han rådgiver om, har slået markedet markant i 8 af årene og de to øvrigt ligget ret rent på markedet

Gør ikke kun som banken råder, men tag gerne deres råd med også, og så som foreslået af flere, lav en model portefølje hvor du virtuelt "leger" aktiehandel for at lære dig selv hvilke ting der virker bedst og hvad handelsomkostninger er for en størrelse, spil aktiespil hvor du gratis kan teste dine evner op mod en masse andre, inden du går i aktier.

Sandheden er, at hvis du går i aktier 100% har du valgt en meget høj risikoprofil, hvilket kan være helt OK - hvis du gør det med 10.000 kr og skal lægge alle æg i en kurv .- har du øget risiko profilen endnu en gang, og desværre skal man op i ganske store beløb før det risikomæssigt og handelsomkostningsmæssigt betaler sig at trade - jeg siger som tommelfinger regel ikke gerne under 50.000 kr per enkelt-aktie - ellers bliver foreningerne, trods deres omkostninger, pludseligt et alternativ. Desværre er det også sådan, at Europa med sin krise - inkl. Danmark, som ellers er det lette valg med sin 0 valuta risiko - de senere år har fået baghjul i forhold til aktierne i USA, emerging markets og nu sågar Japan - det gør det ikke lettere.

Held og lykke med det i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at høre du vil begive dig ind i aktieverdenen. Jeg har selv investeret i et par år efterhånden og har fået nogle erfaringer med i bagagen.

Jeg har tjent ganske fine penge på USD/DKK krydsningen, så valuta-handel kan godt lade sig gøre - men her tæller de makroøkonomiske forhold mere ind, end ved aktiehandel.

Tag et kig på Euroinvestors debatforum, der kan du få svar på meget.

Kan anbefale Nordnet eller Saxobank hvis du vil have en aktiekonto, jeg har selv hos sidstnævnte. 

Og ja, lad for gud være med at trade penny-aktier - hold dig til de store, likvide aktier, som ikke har helt vanvittige udsving.

Lad være med at blive fristet til at tjene de hurtige penge - det går sjældent :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Altid se på risiko.
Ja Finn Nørbygaard der blev rådet/valgte at investere i aktier via SFR og gearing kan vist tale med om risiko ved ren valuta og gearing - kombineret med aktier

Jeg vidste ikke han også havde gearet?

Troede kun han havde stillet IT-Factory aktier som sikkerhed for et lån til at købe flere IT-Factory aktier. Det er jo også helt sindssygt i sig selv :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo skam - med IT factory som sikkerhed - gearede de som gale og gjorde det i SFR hvilket sammenlagt var en skidt ide Susanne U er nok den der kan historien bedst http://udsen.dk/?m=200908 - og i virkeligheden var det naturligvis skidt rådgivning blandet med overmod, men jo også synd - for det kunne være gået anderledes - ja man troede jo faktisk at SFR var lykken men den var ikke stabil - og mange af de gearede var det heller ikke og når så sikkerheden forsvinder, ja så kan må gå fra være absolut potentiel milliadær - som det kunne være blevet til - til - når ja

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alle jeres råd og føler jeg er blevet MEGET klogere. Jeg har meldt mig ind hos nordnet, og så vil jeg bare læse læse og læse.
Tusind tak alle sammen! 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe,

Fedt at du interesserer dig for aktier.

Jeg er 17 år, og da jeg startede med at interessere mig for aktier for 3 år siden, lånte jeg en masse bøger på det lokale bibliotek. De bøger jeg læste var bl.a. Tjen penge på aktier, Scor kassen med aktier og optioner, Investeringsgrundbogen, Tjen en million på aktier, Køb og salg af aktier og obligationer og Aktionærens ordbog. Disse bøger gav mig en god grundviden.

Efterfølgende har jeg læst Dagbladet Børsen hver dag og fulgt aktiemarkedet tæt hver dag. Jeg har også meldt mig ind i Dansk Aktionærforening. De holder nogle gode arrangementer, hvor man kan blive klog på mange ting inden for aktier og investering. De udsender også et medlemsblad ca. hver anden måned. De har også virksomhedsanalyser på deres hjemmeside, men jeg foretrækker dog at lave mine egne analyser, inden jeg laver en investering.

Når jeg skal lave en investering, kigger jeg på virksomhedens nøgletal og laver en fundamental analyse, på baggrund af den viden jeg har fået fra de bøger og artikler, jeg har læst og læser hver dag.

Jeg kan anbefale dig at handle igennem Nordnet. Du skal dog som umyndig indsende blanketter med dine forældres tilladelse.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte.

Investeringstip nr 1. Lyt _ALDRIG_ til banker og andres anbefalinger.

Jeg startede selv med at investere i aktier i en alder af 19(er 21 år i dag) år med en startkapital på 10.000 som jeg i dag har fået omdannet til ca. ~73-77.000 alt efter hvor stabil min nuværende guldmine (som har bragt mig fra 50.000 til 77.000 de sidste 3 uger!) er.

Jeg vil anbefale dig at handle gennem nordnet. Det er simpelthen det nemmeste, og har aldrig haft nogen som helst problemer deres support ikke har kunnet løse. Når du har oprettet en bruger på nordnet vil jeg anbefale dig at benytte nogen investor forums, som f.eks. euroinvestor. Hold øje med hvad der rør sig ude i verden, og find en aktie der sælger eller udvikler produkter som DU har en fremtidig tro på. Læs ALT om firmaet, fremtidsplaner, tidligere kursmål, fremtidige kursmål, forretningsplaner osv. Når du føler du ved ALT om firmaet, så læs det lige én gang til, inden du går i krig!

Når du har fundet den aktie som du tror på kræver det sådan set bare at du læser nyheder, opdateringer, børsmeddelser o.lign. 

Som jeg ser markedet er det ikke et dårligt tidspunkt at investerer lige nu, hvor stortset alt er i fremgang - dog er der mange eksperter der ser et muligt krak omkring slutningen af 2013, men den tid den sorg.

Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive!

Mvh.

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kragh:
dog er der mange eksperter der ser et muligt krak omkring slutningen af 2013, men den tid den sorg.

Nå nå... må man da håbe der bliver sendt nogle børsmeddelelser om at 'vi krakker nok i q4', så man kan nå at shorte ;-)

Sparekassen Kronjylland anbefalede køb af Bio Porto, så hold og først fra feb 2012 'sælg'. Det havde været rigtig dyrt at følge det råd.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Short du bare løs ;-) 

Personligt er jeg ikke nok inde i det generelle aktiemarkedet til at jeg skal gøre mig klog på fremtidige krak, men hvis ''eksperterne'' ser et krak i Q4 så ser de tydeligvis en anden markedstendens end jeg gør pt Skype-TongueOut

Mvh.

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)