Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for børn - omkostninger ved børn på forretningsrejse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i lidt en speciel situation og håber der er nogle der er erfaringer ifht til skat. Min hustru og jeg er begge ansat i vores fælles aps, vi skal på første forretningsrejse siden vi fik barn. Problemet er at vi ikke kan lade barnet blive hjemme og vi er af forskellige grunde nødt til begge at deltage i turen. Så barnet skal med, hvilket giver omkostninger til flybillet og lokal barnepige om dagen mens vi er på virksomhedsbesøg. Spørgsmålet er så om aps’et kan få fradrag for disse udgifter samtidig med at vi -privatøkonomisk- undgår at blive beskattet af værdien af barnebillet og barnepige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene du slet ikke kan trække børnenes flybilletter eller nanny fra i forbindelse med rejsen - uanset I anser det for nødvendigt kan I kun fratrække de af jer som begge er nødvendige for rejsen i firmasammenhæng og I skal naturligvis klart kunne dokumentere, at I begge behøves på forretningsrejsen, ellers vil skat let få tanker - så god dokumentation og - efter min bedste opfattelse ingen fradrag for den del af omkostningerne der hører til børnene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg var godt bange for at det var svaret. Lidt træls at man reelt ikke kan tage på forretningsrejse uden at blive påvirket privatøkonomisk sålænge vi har børn (Skat har tidligere forhånds godkendt at vi rejser sammen som ægtefæller da vi har dels en teknisk baggrund og dels en sproglig baggrund og begge er nødvendig i forhandlingen, kombineret med tæt fagligt program)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

simaqian:
(Skat har tidligere forhånds godkendt at vi rejser sammen som ægtefæller da vi har dels en teknisk baggrund og dels en sproglig baggrund og begge er nødvendig i forhandlingen, kombineret med tæt fagligt program)
fint så den jo helt klar  - der sker jo ikke noget ved at spørge skat men jeg kan ikke tro de godkender udgifterne til børnene, fly, hotel eller nanny - 

I mange lande kan små børn bo gratis med på hotellet - og - deler de sæde med jer - rejse meget billigt, og selv med eget sæde er det ofte til at overskue - så lad det ikke stoppe forretningen.

Man kan sige, det er lidt samme sag for alle ansatte - de kan heller ikke tage af sted på forretningsrejse samtidigt, hvis de ikke kan få passet børnene, så det er ikke specielt selvstændige der rammes, for jeg kender en del, som uden de arbejder sammen - skal være borte samtidigt - og så må af med ungerne til bedsteforældre eller hvad der overhovedet kan være til rådighed.

Held og lykke med at finde en god løsning i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

...der sker jo ikke noget ved at spørge skat men jeg kan ikke tro de godkender udgifterne til børnene, fly, hotel eller nanny.

God idé med at spørge SKAT, for jeg mener faktisk at have læst en sag, hvor en enlig mor kunne opnå fradrag for at medtage sit barn på forretningsrejse, da anden pasning ikke var en mulighed.

Selve rejsen kunne dermed kun gennemføres, hvis man havde barnet med på rejsen, hvilket så gav fuldt fradrag.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde sagen frem, så jeg har desværre ikke et link til min påstand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

jeg mener faktisk at have læst en sag, hvor en enlig mor kunne opnå fradrag for at medtage sit barn på forretningsrejse, da anden pasning ikke var en mulighed.

Selve rejsen kunne dermed kun gennemføres, hvis man havde barnet med på rejsen, hvilket så gav fuldt fradrag.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde sagen frem, så jeg har desværre ikke et link til min påstand.

Så det da bare at spørge - OG får man ja - så vil det nok være super at referere til det ja i et bindende svar så man har det at køre på, men uhhh  - jeg kender det med at huske et eller andet man ikke lige kan dokumentere i links Stick out tongue De kan sagtens være rigtige.

Sjovt nok burde det vel også gælde to pædagoger som var i hver sin børnehave og skulle på koloni samtidigt - hvilket gav børnepasningsproblem eller ansatte sælgere der var "tvunget" ud samtidig

Spørg skat og lad os blive klogere trådstarter (med mindre endnu klogere hoveder end vore vover klarere svar)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)