Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum support - eller mangel på samme

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Gennem 7 år har jeg været en glad bruger af regnskabetsprogrammet Summasummarum fra Ston's Software. Jeg har version 3.80, som kører super.

Jeg oplevede desværre programmet gik i sort forleden, og ved genstart af det, var ALT væk. Jeg har heldigvis backup.

For at undgå problemer, vil jeg gerne flytte programmet over på en anden PC. Men her knækker filmen fuldstændig.

Sidst jeg opgraderede Summa, fik jeg en ældre version tilsendt på CD. 3.70. Denne version ville ikke godtage min registrering. Meldingen var: download nyeste version på vores hjemmeside. Det virkede.

Nu vil jeg gerne downloade samme version igen. MEN Visma Danmark som har købt Summasummarum, vil ikke udlevere en kopi af version 3.80. Jeg fik en standard mail, hvor de tilbød mig at opgradere.

For det første har version 4 ikke nogen nye funktioner jeg har brug for. Det er meningsløst at opgradere.

Måske er det uden berettigelse, men jeg er harm. Jeg står i en l**** situation, mit regnskabsprogram er helt til rotterne. Jeg har brug for version 3.80, som fylder 1 MB. Men de nægter at udlevere den, og henviser til jeg kan opgradere til version 4. 

Der er absolut intet til hinder for de sender mig filen. Jeg har betalt for programmet én gang. I min optik kan det ikke forventes kunden gemmer en installationsfil. Jeg har aldrig prøvet før, at det ikke er muligt at gen-downloade software man har købt. ALLE softwarefirmaer jeg nogensinde har brugt, har denne mulighed. Direkte fra deres hjemmeside. Det er uaunset om det er en gammel Canon printer, et lydkort, et FTP program. Den eneste grund til man ikke har interesse i at lægge en ældre version er, er muligheden for at presse folk til at opgradere med crashes eller mistet licens.

Jeg sidder tilbage med et regnskabsprogram som ikke virker, uden mulighed for at få det til at virke igen, uden at opgradere for mange tusinde kr. Det er i mine øjne bondefangeri.

Her er hvad Visma skrev. De kan hverken gensende licensoplysninger eller installationsfiler. Men de kan åbenbart godt gå tilbage og finde dine licenser, HVIS du altså liiiige opgraderer. Måske er jeg helt forkert på den, men jeg synes det er super dårlig kundepleje.

-----

Da vi har stoppet alt support på og distribution af ældre SummaSummarum versioner, herunder SummaSummarum 1, 2 og 3 har vi desværre ikke mulighed for at genfremsende licensoplysninger på disse programversioner, ligesom det heller ikke muligt at købe eller downloade udgåede versioner af SummaSummarum.


Jeg skal geninstallere programmet eller flytte det til ny computer?

Har du ikke dine licensoplysninger til den gamle programversion, eller har du ikke længere selve programmet, f.eks. på en CD, vil det derfor være nødvendigt, at du opgraderer til seneste nye version for forsat at kunne benytte programmet. Som eksisterende SummaSummarum-kunde får du rabat når du opgraderer dit program.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt en PB.

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har samme problem. Har du fundet en løsning til problemet?

Mvh

Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har også samme problem, og mener,at det er absurd og ligner optrækkeri.

Har herefter skippet Summa fuldstændig.

 

Peter

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg endte med at fiske en gammel backup frem. Det tog mange timer – men hellere det, end at give Visma så meget som én krone. Har tidligere anbefalet alle nystartede firmaer i mit netværk, at bruge Summa. Det er fuldstændig slut nu. Ved næste regnskabsperiode, skifter jeg helt væk fra Summa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

selve det at de ikke supporter 3 versionen men kun den nye 4 er jo ikke så usædvanligt men underligt at du ikke kan få 3 versionen (som jeg mener de oplevede problemer med i forhold til win 7 og 8. Jeg synes det er ret naturligt, at de ikke giver mulighed for at downloade en version som kan crashe ved nye windows versioner

Jeg opgraderede derfor i sin tid til 4 - men har opsagt min abonnement da jeg ikke mener at ha support behov - jeg kan dog sagtens stadigt downloade den version der var gyldig op til den dag jeg opsagde (per 30/6 i år udløb mit abonnement) og det er for mig 4.23 - og den vil jeg kunne køre videre med og har som backup på en ekstra computer - hvad jeg herefter vil anbefale alle

Så længe 4.23 opfylder alle min behov på win 7 og 8 kan jeg således lystigt køre videre. Belært af dette har jeg gemt installationsfilen til 4.23 - har du set at du ikke faktisk har den til 3.8 endnu i den mappe hvor overførsler normalt lægges på din maskine?

Jeg kan da godt checke mine maskiner i aften og se om jeg har installationsfilen liggende et sted - hvis ikke den PB du fik faktisk var fra en der havde den :)

Surt at der er indført abonnement men alle fik ret til at forsætte uden med den seneste version de havde inden det skete, og for mig er det en stor forskel at kunne køre 4 firmaer til 0 kr (indtil win 7 og 8 skal byttes og det kan vel vare en del år hos mig) frem for andre som jo oftest kræver ET abonnement per firma man skal kunne køre

Problemet er vel nu også, at hvis du skal op i version 4.xx så bliver du fanget af reglen om at skulle blive ved med at betale abonnement - hvad du kunne ha undgået med oprindelig anbefalet upgrade til 4.0

For Peter burde det nye abonnement vel ikke være ekstra problem, da jeg går ud fra de forsætter deres revisor adgang som mig bekendt er gratis.

Og næh - jeg synes vel heller ikke det er så kundevenligt - men med så meget andet, sikkert en kalkuleret beslutning.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er, John, at programmet crasher midt i en regnskabsperiode og ødelægger databasen i samme slag. Jeg var nødt til at have version 3 til at verificere den backup jeg havde var OK.

Derudover har jeg ikke tid til at skifte til et helt nyt regnskabssystem. Slet ikke midt i en uafsluttet regnskabsperiode. 

Problemet i mit tilfælde er, at jeg aldrig har modtaget softwaren på et fysisk medie. Jeg har fået et link til download. Filen på dette link er sidenhen blevet slettet og Visma nægter at gensende softwaren. Jeg skulle have gemt en kopi af filen, men jeg havde aldrig forestillet mig, de ville nægte af udlevere en kopi af den software man har købt og betalt for.

Det var en akut situation, hvor jeg havde stærkt brug for Visma. Deres attitude og politik harmonerer i mine øjne ikke med god forretningsetik eller kundepleje.

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

-Og derudover gider jeg ikke opgradere for at opgradere. Version 4 har absolut ingen nye features jeg kan bruge til noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke hvis du kører XP - kun ved 7 og 8 - hvor du ellers netop risikere crash - ellers enig - jeg har desværre ikke noget 3 liggende på min maskine her - kan evt checke en gammel på lørdag men tror det ikke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)