Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af papir til EPSON Injekt printer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette. Jeg har en Injekt printer der hedder:
EPSON STYLOS PRO 1400, Jeg er meget i tvivl om hvilket noget papir jeg skal købe til den. Jeg skal printe
A4 og A3 plakater på den, og det skal minimum være på 200 grams papir. Jeg har været lidt uheldig med noget papir jeg har købt, hvor farven flyder helt ud eller ser grim og hakket ud. Så prøvede jeg noget papir der ikke var fotopapir, og der blev det ok - undtagen den sorte farve- den blev helt grå? Jeg kunne derudover godt tænke mig at printe på noget papir der ikke er alt for glossy, da mine plakater gerne må have et mat look. 

Håber der er nogle der ved noget ? 

Mange hilsner fra
Heidi / Minstreg  

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Heidi,

Vi har et hav af printere i huset - der i blandt to noget større Epson printere med henholdsvis 8 og 11 farver.
Min erfaring med dem er at de kan printe rigtig flot. Men det kræver at det er det helt rigtige papir man bruger.

Og på trods af at vi er et trykkeri og har mange forskellige papirtyper liggende, så endte vi med at kører med Epsons eget Premium-papir. Det koster rigtig meget i forhold til andre papirtyper, men det er bare det eneste som giver mulighed for at printerne kan give den højeste printkvalitet. Vi har også prøvet med kopi-produkter som påstår at deres papirtyper matcher Premium og giver lige et print magen til - og det gør de overhovedet ikke. Ihvertfald ikke de 4-5 forskellige vi har prøvet.

Premium papiret findes med 3-4 forskellige overflader, bl.a. en som er semimat og en det minder om rugt tegnepapir.

/Jesper

Fra Fredensborg
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. 

Tak for svar. Du har vel ikke et direkte link til der hvor I har købt jeres papir vel ? 

Mvh. Heidi Rasmussen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)