Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs hjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg er blevet indkaldt i retten i denne uge, da jeg er blevet begæret konkurs.
Det har været længe undervejs og desværre var dette den eneste løsning på at mit personale kunne få udbetalt løn igennem lønmodtagernes garantifond.
Min virksomhed er en personligt ejet virksomhed, hvilket jo så betyder at jeg går personligt konkurs.
Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber at der er nogen der kan svare på.
Jeg ejer en halv andelslejlighed, min mand ejer den anden del. Kan den sættes på tvangsaktion, når jeg kun ejer halvdelen og man skal bebo andelen for at eje den?
Min advokat er meget i vildrede omkring denne del, da andele vist er meget sværere at sætte på tvangsaktion og især hvis det kun drejer sig om en halv.
Håber virkelig at der er nogen der ved noget om dette.
Noget andet er; må jeg rejse til udlandet på sommerferie, nu hvor jeg bliver erklæret konkurs?
Og da jeg har været deltidssygemeldt pga stress, kan jeg stadig modtage nedsatte sygedagpenge når jeg er erklæret konkurs?
Er der andet jeg skal være særlig opmærksom på, i forbindelse med en personlig konkurs?

Håber meget på svar.


Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre om du vil efter en konkurs. Men hvis du ejer noget vil dine kreditor måske komme og tage det. Om du må tage på ferie, ja det kommer an på om man må det når man er sygedagpenge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nok din advokat bør kunne finde ud af om en halv anpart - hvis det er sådan den står, kan tages af kreditorerne ved en konkurs og måske også lidt svært ved at se formålet med mindre den der voldsomt værd, da de vel næppe kan røre din mands anpart og hvad skal de så med din halvdel - den er jo vanskelig at realisere, men måske vil de se om du kunne få din mand til at overtage det hele, og derved få fingre i dit provenu, Jeg synes din advokat bør kunne skaffe ro i det spørgsmål, evt via andels foreningen

Ferie (udlandet) på sygedagpenge bør dit sygedagpenge kontor kunne svare på og de vil vel afhænge af, på hvilken basis du fik det som selvstændig og om du også opfylder reglerne for sygedagpenge som ledig, hvor hovedpunkterne er at du:

  • har været tilknyttet arbejdsmarkedet de sidste 26 uger før sygefraværet og i den periode har arbejdet mindst 240 timer.
  • er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse
  • er selvstændig erhvervsdrivende og har tegnet en sygedagpengeforsikring
  • har afsluttet en uddannelse på mindst 18 måneder inden for den sidste måned, eller
  • er elev i lønnet praktik.  
    Tag fat i dem der har bevilget de nuværende penge og få et konkret svar ud fra din konkrete situation
    Generelt kan du her læse om KONKURS og så kan det måske helt afhængigt af situationen være, at du vil vide lidt om muligheder for GÆLDSSANERING SOM HER
    VH
     

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
Om du må tage på ferie, ja det kommer an på om man må det når man er sygedagpenge.

Ikke nok med det - men du skal faktisk spørge skifteretten om lov til at tage til udlandet når du er under konkursbehandling. Det fremgår under skyldners pligter i konkursloven.

/Henrik

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik skulle vedkommende ikke i retten i denne uge og erklæres konkurs, så er det jo det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
Henrik skulle vedkommende ikke i retten i denne uge og erklæres konkurs, så er det jo det

"Det er jo ikke det" før konkursbehandlingen afsluttes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ABCC

Det er altid vanvittig belastende og trist at havne der.

Jeg mener der ligger en højesteretsdom for mange år siden der tillod udlæg i en del af en andelslejlighed - og dermed kan den andel af andelslejligheden principielt sælges ved auktion - selvom det formentlig kun er din mand der byder...

Du skal spørge skifteretten om det er i orden du rejser på sommerferie.

Så vidt jeg ved, kan du stadig modtage sygedagpenge, men spørg socialforvaltningen i din kommune.

Du skal være SÆRLIGT opmærksom på reglerne om forkortet gældssanering - de regler gælder alene for erhvervsdrivende i konkurs.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)