Man kan jo komme til at begå utilsigtede fejl. Det er trods alt ikke forbudt
Men jeg skal selvfølgelig på ingen måde opfordre til det. Jeg ved bare at det var en af den slags forseelser, jeg sagtens kunne begå og stadig se mig selv i øjnene bagefter.
Puha, ikke sjovt. Jamen det eneste du kan og "skal" er vel at gå den rigtige vej, så professionelt som muligt. Sendt ham de 3 rykkere, det skal da nok få ham på andre tanker. :)
Hvis man vil undgå ovenstående er der flere muligheder. Pengene betalt forud. Lave hjemmesiden et sted hvor du har kontrol over den, og så efterfølgende efter godkendelse og betaling, flytte den til kundens webhotel.
Det er korrekt at det forhindre at man i fremtiden kommer i samme situation, og jeg er helt enig i at det er gode løsninger. Det hjælper dog ikke på den aktuelle situation. Og der kan man vælge at tage tabet, bruge en masse energi på (måske) at få sine penge, eller finde på noget andet.
Men som nævnt er det selvfølgelig ikke noget jeg skal opfordre til.
Lave hjemmesiden et sted hvor du har kontrol over den, og så efterfølgende efter godkendelse og betaling, flytte den til kundens webhotel.
Ja. Det ville jeg normalt også gøre. Men synes jo faktisk jeg kendte kunden i forvejen, da vi i flere omgange har skrevet sammen herinde (og kunden er tilsynenladende rigtig aktiv herinde og har god karma), så jeg sagde ja til at rykke hurtigt,
Det kan jeg så slå mig selv i hovedet med lidt og glæde mig over at det var et lille beløb.
Jeg er i forvejen for flink, alt for flink, når jeg kræver penge ind. Så ordet 'selvtægt' fik sat bremsen i her :)
Når frustrationen over udeblivende betaling nager én, efter man har leveret en vare, kan man (som andre også har nævnt) sende rykkere, og, hvis man sørger for at holde formkravene herfor, efterfølgende udfylde et betalingspåkrav og indlevere dette til fogedretten i den retskreds, hvor modparten har til huse. Det er enkelt og relativt billigt, og det kan give en stor tilfredsstillelse, hvis man har svært ved at komme videre (evt. også som mental oprydning) der er ikke så meget hokus pokus og retten har vejledningspligt, se evt. mere her: http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx
Hvis ikke du har nosser til at hænge kunden ud offentligt kan du bare true ham med det. Når jeg nævner over for mine kunde hvad jeg har tænkt mig at gøre og evt. kontakte deres arbejdsgiver etc. sker der lige pludseligt noget. Kunder i dag tror de kan tillade sig hvad som helst og du er nødt til at bruge de samme metoder som dem hvis du vil være med i gamet.