Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når varen er leveret, faktura afsendt og kunder er sunket i jorden?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det er efterhånden noget tid siden, jeg har været aktiv herinde, men håber I stadig vil hjælpe :)

Jeg har overlevet halvandet år som selvstændig uden at rende i problemer med kundernes betaling. Og det er jeg selvfølgelig rigtig glad for.

Men, for en lille måneds tid siden blev jeg kontaktet (af en her fra Amino). Jeg havde tidligere hjulpet gratis med småting i WordPress installationer, men nu skulle der sættes en ny hjemmeside op.

Jeg havde en dag ledig i kalenderen, så jeg gik med til en rigtig god pris for installation, opsætning af en række plugins, et designtweak af et genesis theme, så det matchede kundens ønsker, og derefter hjælp til at komme godt i gang med andre ting.

Hele vejen igennem var tonen rigtig positiv og jeg løste alt som oprindeligt aftalt. Så langt så godt.

Vi aftalte efterfølgende at jeg gratis ville integrere kundens sociale medier.. men jeg skulle så blot bruge en række oplysninger for at sætte det ordentligt op.

Da opgaven var løst i henhold til den oprindelige aftale, så sendte jeg fakturaen afsted og blev lidt overrasket da jeg ikke modtog betalingen.

Jeg skrev en venlig reminder lidt over en uge efter, og fik prompte svar om at når de sociale medier var tilknyttet ville jeg modtage betaling.

Det var jeg ikke lige helt enig, men bad så igen om de nødvendige oplysninger for at kunne løse de sidste opgaver.

Nå.. så blev der stille.. helt stille..

Jeg skrev igen og fik en mail om at jeg skam ikke skulle være nervøs for betaling, for den ville selvfølgelig komme. Ingen tvivl om det (klart!)

Men stadig ingen oplysninger..

Siden har jeg ikke hørt et pip fra kunden

Til gengæld har jeg hørt fra en tidligere leverandør, der heller ikke har modtaget betaling.. Så nu er jeg da faktisk rigtig nervøs for betalingen :)

Siden er sat live på kundens domæne, og mit spørgsmål er nu:

- Har jeg ret til at gå ind og pille siden ned (eventuelt bare med en 'coming soon' forside). Jeg har set eksempler på at kunden reklamerer for siden, og derfor bruger den aktivt til at sælge egne produkter. Det gør mig lidt harm.

- Og så rent regnskabsteknisk: Er jeg bundet op på at betale moms af beløbet, nu hvor jeg har udskrevet faktura til kunden? Det er jeg vel... 

Det er ikke noget der vælter forretningen (heldigvis), men jeg synes af princip det er rigtig kedeligt ikke at betale!

Og så skal vi slutte med noget mere positivt: Hurra for alle de gode kunder. Jeg er vild med jer! ;)

/ Mark

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Nej du kan ikke "bare" pille siden ned igen, det er selvtægt, du har leveret en vare, og den måde du ikke afhente igen,
i hvert fald uden at det er aftalt med kunden.

Hvis det er dig de har hosting igennem, så kan du lukke for det hvis de ikke har betalt.

Så er der er ikke andet end at tage det den slagne vej hvor du sender 3 rykkere med mindst 10 dages mellemrum,

Du kan så passende gøre opmærksom på at hvis betalingen ikke falder vil den blive kørt som små sag i fogedretten(under 50.000).

Jeg kan ikke forestille mig andet end at det sætter gang i tingene. 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Du har sikkert alle personlige data på kunden. Efterlys vedkommende på nettetdiverse blogs. Lav evt. selv en til formålet.

Det har jeg gjort til kunder der på en eller anden måde snyder mig. Jeg kan love dig for at det virker når alle deres data bliver offentlig.

Fede malerier en blog om malerier

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Ja, tænkte godt at det også var lidt drastisk.

Men den med 50.000 kr kan helt sikkert få folk op af stolen :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selvfølgelig været rigtig flink ikke at nævne kundens navn her i tråden... Men grænser det ikke også til selvtægt, eller er det i en helt anden boldgade?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Man må IKKE hænge folk ud offentligt, det kan blive til noget rigtig skidt.
Det kan der kom stor ballade ud af, kommer den først til en advokat så er man virkelig ude på dybt vand.

Og så er det hellere ikke det bedste billede man giver af sig selv hvis man hænger sine kunder ud med navns nævnelse rundt omkring.
Det var i hvert fald ikke en leverandør som jeg selv ville vælge. 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay: Det var også min tanke med ikke at nævne kunden her!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Buskbjerg:
- Har jeg ret til at gå ind og pille siden ned (eventuelt bare med en 'coming soon' forside). Jeg har set eksempler på at kunden reklamerer for siden, og derfor bruger den aktivt til at sælge egne produkter. Det gør mig lidt harm.

Som en anden skriver, så er svaret nej. Det må man ikke.

Havde jeg så alligevel gjort det hvis jeg var i dit sted? Hell Yeah! Lige på stedet. Men jeg er også en bandit. En gang kørte jeg også lidt over 110 km/t på motorvejen, selvom jeg jo godt vidste at jeg ikke måtte :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

igang: Ha ha ;)

Ja. Der er jeg på dydens smalle sti..



Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
En gang kørte jeg også lidt over 110 km/t på motorvejen, selvom jeg jo godt vidste at jeg ikke måtte

Nu kan selvtægt, at skaffe sig adgang til en anden mands system, indirekte hacking, på ingen måde sammenlignes med at køre for stærkt.

Hvis man vil undgå ovenstående er der flere muligheder.
Pengene betalt forud.
Lave hjemmesiden et sted hvor du har kontrol over den, og så efterfølgende efter godkendelse og betaling, flytte den til kundens webhotel.

Selvtægt løser intet, tvært i mod, det vil hurtigt rygtes hvordan man driver forretning, eller mangel på samme evne.
man har nogle gange løst til det, men det gavner sjældent sagen.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)