Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. lån, køb og opstart

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder!

Her er min situation
Jeg har gennem de sidste 1½ hjulpet min kammerat med opstart af et værtshus. Værtshuset befinder sig i lejede bygninger til 4700/m.
Jeg har fået tilbud om at købe grund/bygning til 430.000,- i en handel hvor sælger betaler papirarbejde. Planen er at den nuværende husleje skal kunne betale alle mine udgifter forbundet med lånet.
dvs. renter, afdrag, renovation, ejendomsskat osv.

Med mig som ejer af grund/bygninger vil vi kunne foretage større tilbygninger og renoveringer til egen fordel.

I forbindelse med værtshuset er desuden en mindre tilbygning som vil kunne indrettes som køkken/cafe.

Planen er at værtshus kører videre under min kammerats ledelse, og som en adskildt forrretning. I køkkenet vil jeg ansætte en person som skal stå for det og håber at der vil være arbejde nok til en fuldtidsstilling. Hvis ikke må det bare blive et sæsonkøkken.

Jeg har fast job og er væk i længere perioder af gangen. Derfor vil jeg ikke selv kunne lægge mange daglige timer i det.
Derimod er jeg heller ikke afhængig af at skulle tjene et overskud til mig selv.

om ca et år vil jeg grundet rigtig meget arbejde komme hjem med en stor pose penge på 150-200.000,- Dem har jeg tænkt mig at investere i det her projekt, enten som afbetaling på et lån, eller startkapital til virksomhed.

Jeg har ikke selv uddannelse inden for handel og iværksætteri, så der er garanteret nogle helt åbenlyse ting jeg har overset. Derfor vil jeg gerne have lidt input herinde fra.

Hvilke faldgruber skal jeg være opmærksom på?
Hvilken type lån skal jeg være på udkig efter?
Er det bedst at få betalt lånet af hurtigt, eller skal jeg satse på langt lån med lav ydelse?
Er der nogle ting jeg skal sørge for at få undersøgt inden?
Hvor meget skal et køkken omsætte for at det kan betale for at have en ansat til at drive det?
Hvilke typer dokumenter skal jeg have fat i?
Hvor finder jeg informationer om krav til godkendelse af et køkken?
Hvad er der af udgifter ved at eje og udleje en sådan bygning/grund som jeg skal have med i et budget?

Jeg har mange spørgsmål, og der kommer sikkert flere hen af vejen.

Min drøm er med tiden at kunne leve af min egen virksomhed(er). Et tæt samarbejde med min kammerat på lang sigt er drømmen. Vi supplerer hinanden rigtig godt og har de samme visioner for stedet.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Skriv endelig hvis der er nogle ting jeg har glemt at få med, eller som bør uddybes.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)