Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af I/S uden godtgørelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Vi er et orkester/selskab bestående af 4 medlemmer.
Vores tidligere guitarist er trådt ud af bandet/selskabet og ikke noget økonomisk ud af det. Vi har ikke tjent noget særligt og det vi har tjent er brugt på udstyr.
Han vil gerne donere sin andel til os, så vi kan fortsætte med samme udstyr. Men han ønsker selvfølgelig ikke at blive beskattet af noget han ikke får...

Så spørgsmålet er nok: kan man træde ud af selskab uden at få en andel,og uden at det figurerer som indtægt..

Jeg beklager hvis det ikke er godt beskrevet :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort beskrevet nej - når han udtræder skal han skatte af den indtægt der har været, stor eller lille og han kan ikke forære jer andre den del af det - der skal være et regnskab som han skatter i forhold til (udstyret er jo givet købt med momsfradrag og fradrag i indtægten og tilhører ham til 1/4 med mindre andet er aftalt (og det vil så stå i interessent aftalen men gør det jo næppe). Det er ikke sikkert I lige kan regne ud hvad det er i forhold til din beskrivelse, men en revisor kan sikkert få hul på det i løbet af 0 , 5

I skal nok også ud fra beskrivelsen regne med at I kan ses som hobby - og dermed jo ikke har fradrag i anden personlig virksomhed ved underskud - jeg går ud fra jeres moms på sigt går lige op med køb og salgsmoms så i ikke får bøvl med bare at trække moms fra ved instrumentkøb men ikke har en i sammenhænget fornuftig salgsmoms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Tak for dit svar. Jeg tror jeg ringer til revisoren i morgen.
Mvh. Frank.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

frankktm:
Så spørgsmålet er nok: kan man træde ud af selskab uden at få en andel,og uden at det figurerer som indtægt..

Ja. Det kan man gøre uden problemer, hvis proceduren omkring dette fremgår af jeres indbyrdes interessentskabskontrakt.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Ja. Det kan man gøre uden problemer, hvis proceduren omkring dette fremgår af jeres indbyrdes interessentskabskontrakt.

jep  det skrev jeg nok for kort ved blot at skrive - hvis ikke andet er aftalt - men jeg går ud fra I ikke har aftalt en skæv fordeling af overskud - det tager du bare med i snakken med revisor - men normalt har man næppe aftalt det i et 4 mands band ville jeg tro - gi ham kopi af kontrakten, men du kan jo selv se hvad der står også

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie,

Jeps bemærkede godt din indskudte sætning - og her vi helt på bølgelængde. Min bemækrning var mere et skub til at de 4 spillemænd overvejde  nogle regler omkring ind- og udtræden - specielt hvis økonomien mest går til at finansierer ting til gruppen. Det kan løbe op over tid.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
et skub til at de 4 spillemænd overvejde  nogle regler omkring ind- og udtræden - specielt hvis økonomien mest går til at finansierer ting til gruppen. Det kan løbe op over tid.

jep - hvordan tror du skat ser det hvis det bliver til netto underskud fradrag i anden personlig indkomst - er man ikke ret hurtigt ovre i hobby hvis man bruger det til instrumenter - og ja de er dyre, og hvor tæt ligger risikoen for at skat/moms ikke morer sig over måske store momsfradrag - hvis der ikke er en tilsvarende momspligtig indtægt i forhold til at finansiere forstærkere m.m.?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! Tusind tak for jeres svar. Undskyld jeg aldrig fik svaret jer. Det var rigtig godt at få jeres input.

Mvh. Frank.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)