Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejers entreprenør har gravet net kablet over !!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Min udlejer er ved at bygge en ny bygning på grunden, i den forbindelse har entreprenøren gravet vores netkabel over - og derved har vi ingen internet forbindelse - hvilket jo er rimeligt vigtigt, eller rettere man kan jo intet fortage sig uden en netforbindelse, desværre er det sådan at jeg har en excange server stående hvor alle vores mails kommer ind, hvilket betyder at vi nu heller ikke modtager mail!

Hvordan står jeg stillet, udover jeg selvfølgelig forventer at de gør hvad de kan for at få det reetableret så hurtigt som muligt - det skete i Fredags den. 14. Juni og kan egentlig godt leve med en enkel dag - men hvad har jeg af muligheder hvis ikke det er retableret i morgen, i overmorgen, osv.  ? 

Vi er ialt 3 medarbejdere på kontoret, så der er alligevel 3 personer der ikke kan lave noget, hvad med de henvendelser, ordre mv som vi ikke modtager via mail osv.

Kan jeg stille bygherren ( udlejeren ) eller entreprenøren ansvarlig for tabt arbejdsfortjeneste, manglende ordre mv ???

God søndag,

N.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg tror ikke umiddelbart du får det store ud af sådan en sag, men du skal jo først og fremmest skriftligt gøre klart for både din udlejer og entreprenøren, at du kræver netværkskablet genetableret aldeles omgående, da du driver forretning der er afhængigt af det, og at du forbeholder dig ret til at søge dem om erstatning for tab i forbindelse med det mistede netværk, lige som du vil holde dem ansvarlige for eventuelle udgifter du måtte få, til selv at etablere ex et trådløst USB netværk, hvis ikke de får det igang mandag

Så har du i alle fald reageret så en jurist HVIS det kom dertil, har noget at referere til

Så er der spørgsmålet om det er udlejer eller entreprenøren der er hovedansvarlig - var netværks kablet noteret i nogen registre hvor det kunne søges, var det i korrekt dybde og med korrekte markeringsbånd over

Du vil også selv være forpligtet til at gøre alt du kan for at minimere skaden - man må ikke bare sidde og se på vandet fosse ud af et vandrør, hvis man kunne begrænse skaden selv, ved at lukke for vandet. Det vil her betyde, at du bør finde ned til en der kan levere dig et omgående trådløst netværk - 3 - tdc og mange andre, i form af en usb dongle med et simkort til ex 3 dage bare - eller hvis en af jer har en Iphone - med fri data eller rimeligt plads i data kvoten - køre via den - så I er oppe igen allerede mandag morgen - det bør kunne løses rimeligt let. TDC f.eks. har dongler i alle butikker, og senest da mit net var nede grundet TDC fejl, fik jeg næste morgen en dongle med simkort som kunne køre gratis i 5 dage - medens de fixede fejlen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
hvem ejer kablet?

TDC?
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, 

Jeg forstår budskabet :-) det fikser jeg i morgen, 

Det er TDC der ejer kablet, og jeg er kunde ved telia.

N.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ngage:
Hvordan står jeg stillet, udover jeg selvfølgelig forventer at de gør hvad de kan for at få det reetableret så hurtigt som muligt

Opret en Office365 trial i 30 dage flyt jeres mail dertil så er du kørende inden for et par timer + dns ændringer.

Og køb en 4G router

Hvis virksomheden er afhængig af mail og internet for at fungere er det en hurtig workaround

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Entreprenøren har en forsikring der skal dække udgiften til at lave det.

Hvis din udlejer og entreprenør har revireret tegninger fra TDC. (Dette kræves faktisk end man graver) så vil skaden blive lavet inden for 24timer hvis udlejer og entreprenøren nu har meldt skaden til TDC.

Så det er det første ud skal undersøge...

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

i og med at det er TDC som ejer kablet, og du køber din ydelse hos Telia så har du intet krav mod din udlejer eller TDC for den sags skyld, men kun imod Telia og jeg kan garantere dig for at deres forretningsbetingelser er strikket sammen på en sådan måde at du kan glemme alt om at få noget ud af dem :-)

I din situation skal du gøre flg.

 - Flyt din ADSL linie over til TDC og bestil døgnservice på den. Det ligger i prisklassen 100kr/mdr for erhverv, hvis du havde haft det på din nuværende linie var de kommet ud i weekenden og trukket et nyt midlertidigt kabel indtil de gamle blev lavet igen.

 - Dernæst får du flyttet din Exchange-server ud i et professionelt hostingcenter. At have den slags stående andre steder er så hamrende uprofessionelt at det ikke vil undre mig hvis det kunne ende med at blive ansvarspådragende såfremt at selskabet går konkurs pga. en situation som f.eks. denne.

- Og som flere andre her i tråden siger, køb et 4G modem, det koster et par hundrede kroner om måneden. Det er nærmest ingen penge i forhold til at have 3 medarbejdere til at side og trille tommelfingre.

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis kablet ligger på privat Gund er det ikke tinglyst og derfor er det den der graver det over der skal Betale for REP på kablet. Hvadmindre der er lavet en Kontrakt der siger andet. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

NicolaiNyvang:
Hvis kablet ligger på privat Gund er det ikke tinglyst

Sikken en gang sludder.

Du skulle læse lidt om tinglysning.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)