Hej alle, Min udlejer er ved at bygge en ny bygning på grunden, i den forbindelse har entreprenøren gravet vores netkabel over - og derved har vi ingen internet forbindelse - hvilket jo er rimeligt vigtigt, eller rettere man kan jo intet fortage sig uden en netforbindelse, desværre er det sådan at jeg har en excange server stående hvor alle vores mails kommer ind, hvilket betyder at vi nu heller ikke modtager mail! Hvordan står jeg stillet, udover jeg selvfølgelig forventer at de gør hvad de kan for at få det reetableret så hurtigt som muligt - det skete i Fredags den. 14. Juni og kan egentlig godt leve med en enkel dag - men hvad har jeg af muligheder hvis ikke det er retableret i morgen, i overmorgen, osv. ? Vi er ialt 3 medarbejdere på kontoret, så der er alligevel 3 personer der ikke kan lave noget, hvad med de henvendelser, ordre mv som vi ikke modtager via mail osv. Kan jeg stille bygherren ( udlejeren ) eller entreprenøren ansvarlig for tabt arbejdsfortjeneste, manglende ordre mv ??? God søndag, N.. |
Nej jeg tror ikke umiddelbart du får det store ud af sådan en sag, men du skal jo først og fremmest skriftligt gøre klart for både din udlejer og entreprenøren, at du kræver netværkskablet genetableret aldeles omgående, da du driver forretning der er afhængigt af det, og at du forbeholder dig ret til at søge dem om erstatning for tab i forbindelse med det mistede netværk, lige som du vil holde dem ansvarlige for eventuelle udgifter du måtte få, til selv at etablere ex et trådløst USB netværk, hvis ikke de får det igang mandag
Så har du i alle fald reageret så en jurist HVIS det kom dertil, har noget at referere til
Så er der spørgsmålet om det er udlejer eller entreprenøren der er hovedansvarlig - var netværks kablet noteret i nogen registre hvor det kunne søges, var det i korrekt dybde og med korrekte markeringsbånd over
Du vil også selv være forpligtet til at gøre alt du kan for at minimere skaden - man må ikke bare sidde og se på vandet fosse ud af et vandrør, hvis man kunne begrænse skaden selv, ved at lukke for vandet. Det vil her betyde, at du bør finde ned til en der kan levere dig et omgående trådløst netværk - 3 - tdc og mange andre, i form af en usb dongle med et simkort til ex 3 dage bare - eller hvis en af jer har en Iphone - med fri data eller rimeligt plads i data kvoten - køre via den - så I er oppe igen allerede mandag morgen - det bør kunne løses rimeligt let. TDC f.eks. har dongler i alle butikker, og senest da mit net var nede grundet TDC fejl, fik jeg næste morgen en dongle med simkort som kunne køre gratis i 5 dage - medens de fixede fejlen