Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg video-filer mindre?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har installeret både CamStudio og Jing, men for begge gælder det, at filerne bliver forfærdelig store. En video på halvandet minut med Jing fylder 40 MB.

Har læst en gammel tråd, hvor en af aminoerne foreslår erightsoft.com. Har nogen af jer erfaringer med dette, eller hvordan gør I jeres video-filer mindre?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Hej.

Jeg har installeret både CamStudio og Jing, men for begge gælder det, at filerne bliver forfærdelig store. En video på halvandet minut med Jing fylder 40 MB.

Har læst en gammel tråd, hvor en af aminoerne foreslår erightsoft.com. Har nogen af jer erfaringer med dette, eller hvordan gør I jeres video-filer mindre?

De gemmer som noget der hedder 'lossless' video optagelse - dvs, de ikke mister kvalitet, og derfor fylder de ufattelig meget.

Hvad du kan gøre er at konvertere videoen til noget der ikke er 'lossless' - dette vil forminske størrelsen 5-15 gange.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for svaret. Jeg vil prøve at finde noget, der kan konvertere videoer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul,

Jeg arbejder professionelt med videoproduktion og har derigennem nogle forskellige programmer der kan konvertere filer på forskellige måder. Hvis det bare drejer sig om et par enkelte filer kan du sende dem til mig via WeTransfer, og så kan jeg konvertere dem for dig.

mvh

Tobias Ehlig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pænt af dig, Tobias, men jeg kommer til at skulle optage temmelig mange videoer.

Du har vel ikke tilfældigvis tjek på CamStudio? Jeg er nået så langt, at der skal installeres en codec pack til Windows 64 bit for at undgå de kæmpemæssige videoer, og det er angiveligt K-Lite codecs, der skal installeres. Men det virker ikke desværre...

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej poul

Du kan bruge Windows Movie maker, det har du nok allerede liggende på din computer. Gem den som HD visning og den fylder så omkring det halve.

Hvilken Video Compressor har du brugt i Camstudio ?  Jeg vil forslå du bruger Camstudio eget format Camstudio Lossless Codev v. 1.5 Det kan også downloades fra deres hjemmeside

Derefter kan du prøve at arbejde med "Quality",  prøv at sætte compressor til omkring 75% og se om du kan bruge den opsætning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Det er pænt af dig, Tobias, men jeg kommer til at skulle optage temmelig mange videoer.

Du har vel ikke tilfældigvis tjek på CamStudio? Jeg er nået så langt, at der skal installeres en codec pack til Windows 64 bit for at undgå de kæmpemæssige videoer, og det er angiveligt K-Lite codecs, der skal installeres. Men det virker ikke desværre...

Hej Poul,

Ja okay, så bliver det besværligt. Men nej, jeg har desværre ikke arbejdet med CamStudio.

Håber du finder en løsning!

mvh

Tobias

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør dig selv en tjeneste, og spar tid og penge med at prøve alle mulige programmer.

Download Handbrake (gratis) - se et par youtube videoer om programmet - og så er du kørerende:-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din Computerhjælp:

Gør dig selv en tjeneste, og spar tid og penge med at prøve alle mulige programmer.

Download Handbrake (gratis) - se et par youtube videoer om programmet - og så er du kørerende:-)

Jeg ville gøre nøjagtigt det samme. Ofte kommer man langt med Handbrake.

- Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke stødt på Handbrake, men jeg kan undersøge det.

@ Juul: Jeg fandt et andet codec: Xvid MPEG-4 codec. Nu fylder filerne mindre end det halve. 2 minutter fylder ca. 14 MB. Det kan gøres bedre, men ind til jeg har fundet noget bedre - måske Handbrake - bruger jeg Xvid MPEG-4 codec.

Tak for jeres svar.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)