Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing - Realistiske Hitrates?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Det er helt klart min erfaring, at kunden får mest ud af sin investering hos os, hvis man selv har prøvet at booke / sælge på sit eget produkt. Så prøv at tage 100 emner ud og ring til dem. Se om du gennemfører 0, 1, 2 eller måske 7 salg. Først nu du selv har prøvet det, så kan du hjælpe/guide bureauet med de næste 900 emner - for så har du noget erfaring at bygge på. Du kender argumenterne og modargumenterne. Du kan samtidig også stille nogle krav - for nu ved du hvilken hitrate du selv kan holde.

Jeg er helt enig med Peter!

For et par år siden arbejdede jeg en del med online kundetilfredshedsanalyser, og i den forbindelse benyttede jeg også et telemarketing bureau. Jeg gjorde som Peter skriver, nemlig ringede selv til ca. 100 emner. Det gav mig en utrolig værdifuld viden som jeg kunne bruge da jeg startede op med telemarketing bureauet. Faktisk brugte jeg et par timer sammen med deres supervisor og den sælger som skulle sælge produktet, hvor jeg fortalte om de argumenter jeg havde brugt, kundens modargumenter, hvad der tændte kunden, hvad der ikke tændte kunden etc. Jeg solgte ikke noget selv, men den tid jeg brugte på selv at ringe var dog slet ikke spildt af den grund.

Hvis du er bange for at brænde nogle gode emner af på dine egne forsøg, så udvælg nogle som du sagtens kan undvære, eller tillade dig at spilde på dine egne forsøg.

Men for lige at give min (ufaglige) vurdering af hitraten, så tvivler jeg nok på at 5-7% er realistisk. Hvis der er tale om annoncesalg til et kendt medie/portal er det nok ikke helt ved siden af, men til et nystartet site uden faktuelle trafiktal virker 1-2% mere realistisk. Desuden er der nok nogle som vil kræve betænkningstid, yderligere information og andet, som kræver at de skal ringes op flere gange før en ordre går igennem. Så du skal nok forvente at der går en del opkald pr. salg.

Held og lykke med projektet - og hold os opdateret!

mvh Carsten

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...

Jamen det kunne da være at man skulle prøve det så ;o)

Er der nogen der ved hvor man kan finde noget info om, hvordan man griber telefonsalg an mht. script for præsentation (åbning) + det løse? 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene, at 5-7% hurtigt kan vise sig at være for optimistisk. Det er min erfaring, at hitrates er utroligt lave, når man benytter telemarketing til salg af online annoncering. Jeg har oven i købet prøvet at gennemføre telemarketingsalg af annoncer for et relativt kendt online magasin, hvor hitrates bestemt ikke var højere end 1-2%.

Generelt er det min erfaring, at man opnår de bedste hitrates i forbindelse med mødebooking, hvor "kunden" ikke har nogen risiko ved at sige ja til et møde, hvor de kan høre nærmere om produktet. Enhver form for salg pr. telefon er altid vanskeligt og resultaterne hænger i min erfaring meget nøje sammen med salgskonsulentens evner. Hvis jeg selv skulle have solgt et produkt eller service direkte på telefonen, så ville jeg sørge for at have direkte adgang til de sælgere, som skulle stå for opgaven og afsætte den nødvendige tid til at coache dem. Det er sjældent tilstrækkeligt, at der blot udarbejdes et godt salgsscript.

Ole Rønberg

CodeLean ApS
web: www.codelean.dk

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg laver en del "opening statement" opgaver til telemarketing (har pænt over 10.000 canvas samtalers erfaring selv) - men tager ikke flere opgaver lige nu. Du kan se på det engelske site her: http://justsell.com/ - der er en del om emnet. Om hit-rate. Det er helt rigtigt - som det er nævnt, at vaskede og valide kontaktoplysninger selvfølgelig påvirker. Vil tilslutte mig synspunktet, at 5-7% nok er muligt ved bookning af møde og at, når vi taler hit-rate på - afsluttet salg i målgruppen - vil jeg mene vi skal en del længere ned. Meget afhængigt af branche og konkurrence.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ronberg:

Jeg vil også mene, at 5-7% hurtigt kan vise sig at være for optimistisk. Det er min erfaring, at hitrates er utroligt lave, når man benytter telemarketing til salg af online annoncering. Jeg har oven i købet prøvet at gennemføre telemarketingsalg af annoncer for et relativt kendt online magasin, hvor hitrates bestemt ikke var højere end 1-2%.

Generelt er det min erfaring, at man opnår de bedste hitrates i forbindelse med mødebooking, hvor "kunden" ikke har nogen risiko ved at sige ja til et møde, hvor de kan høre nærmere om produktet. Enhver form for salg pr. telefon er altid vanskeligt og resultaterne hænger i min erfaring meget nøje sammen med salgskonsulentens evner. Hvis jeg selv skulle have solgt et produkt eller service direkte på telefonen, så ville jeg sørge for at have direkte adgang til de sælgere, som skulle stå for opgaven og afsætte den nødvendige tid til at coache dem. Det er sjældent tilstrækkeligt, at der blot udarbejdes et godt salgsscript.

Ville du så stadig sende produktpræsentationer/salgsbreve med priser etc. ud til emnerne først, hvis du skulle booke møder?

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Fra  3KINGS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge hvilke firmaer du har kontaktet? Jeg har forgæves forsøgt at finde nogen der vil sælge reklamepladser for portaler men ud af de 2-3 stykker jeg har kontaktet har de alle givet negativ respons.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste jeg kan huske lige her og nu er Teleperformance, som er de seneste jeg har talt med..... (Jeg har snakket med en del efterhånden og som du selv siger, er det ikke alle der kan/vil)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste salgsmetode er måske følgende:

1. Definition af målgruppe
2. Udsendelse af direct mail med præsentation af portalen og annonceprodukterne.
3. Opfølgende opkald til målgruppen

Det kan måske forbedre hitraten lidt, hvis man kombinerer direct mail og telemarketing, men samtidig gør det naturligvis også projektet en god sjat dyrere og som med alt telemarketing er der alligevel ingen garanti for succes.

Ole Rønberg

CodeLean ApS
web: www.codelean.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen tak for alle svarene. Nu er jeg da blevet lidt klogere ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Vi er frisk på opgaven, og en test på 10 hverdage koster 24.500 kr.

men lad os snakke om det. så får du et konkret tilbud.

 

mvh

 

Advice Company ApS

michael.hansen@advice-company.dk

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)