Hej Telemarketing-Aminoer... Nu har jeg talt med nogle telemarketingfirmaer og alle melder om forventer hitrates på 5-7% (5-7 salg pr. 100 samtaler). Det drejer sig om reklamepladser for diverse forretningsdrivende på en portal, som henvender sig til 'de kræsne' som har præference for kvalitet. Der vil være et antal begrænsede pladser i hver undergruppe, så man kan kalde det en 'eksklusiv gruppe' for udvalgte forretningsdrivende (Læs: ikke alle er velkomne). Portalen er oppe at køre, potentielle kunder er lagt ind blandt deres konkurrenter og der vil blive udsendt salgsbrev/produktpræsentation i lækkert design og god kvalitet inkl. konvolutter med print, inden opringninger. Priserne vil ligge på ca. 5K for et år inkl. 20 søgeord. Ca. 8500 for 2 år inkl. 30 søgeord og ca. 12K for 3 år inkl. 40 søgeord + rotation på forsiden. Pladsen vil vise et billede, åbningstider, adresse, tlf, kort beskrivelse, link til hjemmeside m.m. Som udgangspunkt er dette en introduktionspris, hvor man oveni får 6 mdr. gratis, da portalen er ny og derfor ikke optimeret ift. antal besøgende. Er der telemarketing specialister her, som kan af- eller bekræfte at ovenstående hitrates er sandsynlige eller skal der endnu mere info til?
|
Hej
Det lyder sandsynligt at hitrates ligger i den størrelsesorden, måske lidt overdrevet med de 7%. Regn med 2-5% som tommelfingerregel. Men kommer jo i allerhøjeste grad an på, hvor godt produktet er og hvor gode telemarketingsfirmaet eller I er til at indsnævre målgruppen til relevante målgrupper og så selvfølgelig, hvor gode sælgerne er til at sætte sig ind i jeres produkt, og formulere hvorfor det opfylder kundens behov.
Det allerbedste argument for at få nogen til at prøve noget har altid været en gratis smagsprøve. De kunder som så får udbytte af produktet vil hænge ved og være villig til at købe/investere i det. Det gælder for alle typer af produkter. Selv et firma som Oxford Research Group tilbyder at udføre deres medarbejdertilfredshedsundersøgelser gratis første gang og det er ellers ikke en helt billig ydelse at købe ude i byen Ellers kan I måske afregne pr. klik/henvendelse i starten, så de bliver interesserede i produktet? 5000 for en ny portal uden garanti for salg er sværere at sælge end en gratis smagsprøve eller pay pr. klik.