Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Jura vs pengeinstitut

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rene HJ:
1. Om de kautionerer eller låner jeg pengene, der er vel reelt ikke så stor en forskel, lad os antage de havde kautioneret og i er i samme situation som nu, så skulle de alligevel have pengene op af lommen? Hvis forretningen var så god, hvorfor så ikke låne jer pengene?

Generelt bør man foretrække at være meddebitor frem for at være kautionist. Uanset hvordan man gebærder sig, skal der penge op af lommerne, hvis hoveddebitor kommer i vanskeligheder. En meddebitor kan som et plaster på såret trække renterne fra. Det kan en kautionist ikke, da SKAT ikke synes, at der foreligger et gældsforhold i forhold til den, der kun hæfter indirekte.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Det der foregår p.t. er ren psykologi

Enig. Banken spiller på den lille mands frygt for inkasso og fogedretten. Men fogedretten har mulighed for at fastsætte en afdragsordning, hvis det er rimeligt ud fra begge parters forhold.

Det behøver ikke nødvendigvis være banken, der tager initiativerne i sagen. Som den, der skylder pengene, kan man også godt udarbejde budgetter osv. og gå i gang med at afdrage, og så stille og roligt forklare banken, at det bedste for alle parter er at samarbejde om at finde en løsning i stedet for de der fuldemandstrusler.

Man kan godt opleve, at banker kan være uansvarlige. Men så meget desto mere er det vigtigt, at man som debitor påtager sig ansvaret for at løse sagen. 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jeg valgte som sagt at opgive og lukke butikken ned mest smertefuldt og med mindst muligt økonomisk tab.

Jeg fremsatte et forslag om, at gælden kunne omlægges til et fast lån, som de selv havde fremsat og skrev at i lånet skulle der tillægges yderligere 20.000,- så jeg kunne tilvejebringe mine kreditorer hurtigst muligt og komme over i en glidende overgang til arbejdsmarkedet.

Jeg fik dette svar retur fra direktøren:

Hej
Benjamin,

 

Vi
vil gerne hjælpe med en løsning af jeres udfordringer, og vil vende tilbage med
et forslag som opfylder jeres ønsker om en sammenlægning af gælden og
yderligere likviditet til at få sat gang i salget. Renten vil følger banken
prisbog.

Vi
vender tilbage med yderligere information.

 

Jeg afventede og fik så svar retur fra vores Bank(rådgiver)

Hej Benjamin,

 

Vi
tilbyder at jeres gæld omlægges til et lån på xxx kr. med en ydelse på
xx kr. pr. md. f.g. 1/9-2013. Variabel rente p.t. xx%.

Herudover
en kredit på 20.000 kr. med en årlig genforhandling. Variabel rente p.t.
xx %. På kreditten skal der være kaution af( svigerforældrenes navn ). Med en mindre
ydelse på lånet vil I således have delvis dækning for renterne på
kassekreditten.

 

Dokumenterne
vil være klar til underskrift tirsdag den 25/6-2013 i xxxxx  afdeling.

 

Hvad sker der nu? Nu må vi godt få kaution uden ændringer og faktisk kun en forværring af vores økonomi, da vi ikke har en butik mere og yderligere kan vi få det lån som vi ønskede fra starten ( fast afdrag ).

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at en kaution ALDRIG kommer til at forfinde.

 

Bestyrker det ikke mit start problem, at vi fik en mundligt accept på at kunne få låst vores kassekredit og yderligere engagement med kaution ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke som jeg ser det - men tag nu den sag - enten via advokat eller PA - der er en verden til forskel mellem et fast lån og en kassekredit - og som jeg forstår det, har fast lån mod kaution vel hele tiden være et mulighed, med en formentlig fast tilbagebetalings ordning - men ikke en evig kassekredit. Jeg tror du forsurer dit liv hvis ikke du tager sagen fuldt ud, enten gennem den advokat der  - mod penge - her i tråden mente du havde en sag og lade ham prøve - eller via PA - Der findes som nævnt flere gange, for mig slet ikke en kassekredit der ikke med ret kort varsel kan opsiges, kun et lån der kan aftales med fast afdrag eller/og løbetid, og her hele vejen mod kaution

Du er nødt til at komme videre, for det næste er, at du nu ikke vil stille med kautionist - og ikke får et lån og skal af med kassekreditten der skal indfries - og ikke har en virksomhed til at skabe indtjening og som du beskriver det - har kreditorer - og se også på moms og skat - og - det kan glide helt gal vej. Tag fat i sagen via advokat eller PA - eller bid til bolle og få det lån mod kaution - og tag den derfra

Held og luykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

At DU/I vælger at lukke butikken er jeres valg.
Når der laves aftaler af den ene eller anden part kan man som udgangspunkt forlange det skriftlig for ikke at havne i sådanne situationer.

Jeg prøvede det selv med min bank fordi de pludselig "ændrede kreditpolitik" og fra den ene dag til den anden blev kassen lukket i, og alle betalinger stoppet.
Trods dette fandt jeg en anden bank.

I kunne også sagtens finde en anden bank der blot tilbyder jeg en indlånskonto og så må i tage imod tilbudet om at omlægge kreditten til lån for så at betale af.

Der er ingen tvivl om at det er en ulykkelig sag for jer, og træls for os andre at læse hvordan banker tror de kan te sig, men skal man til at stille hårdt mod hårdt kræver det altså håndgribelige beviser og ikke blot formodninger eller tanker. og kampen kan være lang, hård og sej, og kan nemt tage 5 år hvis ikke længere.

Husk på at pengene har i lånt, og de skal betales tilbage. der påløber renter så helt at stoppe med t betale tilbage eller vente til sagen har været for retten gør kun sagen værre. Og til sidst så hvad i gør med jeres virksomhed er jeres valg, og ikke bankens.

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)