Er det en kunde der kommer penge i kassen fra fremover, så æd den dags arbejde i dig. - Hvis ikke, så sig at du har leveret det aftalte og send en faktura. (Hvis du altså vitterligt HAR leveret det aftalte!)
Ja det er en rigtig trist situation. En kontrakt vil jeg helt sikkert få lavet med meget specifikke krav og specifikationer osv. hvis vi skulle fortsætte arbejdet. Men jeg tror desværre ikke rigtig at vores korrespondance vil kunne bruges efter at have kigget det igennem. For en tredjepart vil det se noget løst ud. Der er vidst ikke andet at gøre end at acceptere to ugers tabt arbejde og så komme videre.
Men jeg tror desværre ikke rigtig at vores korrespondance vil kunne bruges efter at have kigget det igennem.
Skrev du ikke du har sat det hele op på hans server? Hvis jeg var dig ville jeg få send den faktura samt en rykker procedure hvis ikke manden betaler.
Jeppe Smith:
Der er vidst ikke andet at gøre end at acceptere to ugers tabt arbejde og så komme videre.
Med den holdning får du ingenting og din kunden han tror nu han kan lave det nr hver gang, at sende en faktura koster dig jo ikke meget, måske din kunde ikke vil have en inkasso sag på halsen og betaler hvem ved.
Hvis jeg forstår problematikken rigtigt, så er der ikke rigtigt nogen aftaler på plads om levering eller overlevering af det du har lavet?
I så fald er rettighederne til det udviklende og dit design stadig dit jf. ophavsretten. Og nægter din kunde at betale for det du allerede har lavet eller eventuel nyudvikling, synes jeg du skal anvende ophavsretten til at enten få dit arbejde retur eller få ham til et betale dig erstatning for anvendelsen uden dit samtykke.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Trist situation, Jeppe. Hvis du har brug for at rase ud eller bare for at vide, at du ikke er alene om den slags oplevelser, så kan du evt. bruge lidt tid her: Clients From Hell