Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har bygget en webshop. Nu vil klienten ikke have den. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer, jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg står i den situation, at jeg har lavet en webshop for en klient, men nu har han besluttet at designet ikke længere er godt nok. Før jeg begyndte arbejdet med den egentlige webshop, lavede jeg et design, som han godkendte på det tidspunkt. Nu hvor siden er lige ved at være færdig, og jeg har lagt mange timer i det, har han fundet ud af at han ikke længere kan lide designet, og vil ikke betale for siden som den er nu, eller for et nyt design og endnu mere programmering. har jeg ret til at sende ham en faktura, eller er alt mit arbejde spildt? Han har en fuldt funktionel webshop på sin server. Håber i kan hjælpe.

Mvh

Jeppe

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,


I har vel en skriftlig kontrakt + kravspec vel? :) Med sådan en i hånden vil jeg mene at du har en god sag da?

- Hvis du ikke har sådan en, og at i har indgået en mundtlig aftale, så kan det godt være lidt sværere at bevise vil jeg mene?


Vh. Mehmet Aslan 

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mehmet, tak for dit svar.

En egentlig kontrakt har jeg desværre ikke. Jeg skulle først lave logo, og så aftalte vi at jeg også skulle stå for webshoppen. Al kommunikation er dog foregået på skrift, men det ved jeg ikke hvor meget betyder, når det ikke er en egentlig kontrakt.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mehmet Aslan:
- Hvis du ikke har sådan en, og at i har indgået en mundtlig aftale, så kan det godt være lidt sværere at bevise vil jeg mene?

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men ville en mail hvor kunden siger god for det, ikke være rigeligt?

På den anden side bør du måske overveje om det ikke er mere værd at have en tilfreds kunde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget kunden vil have ændret, men lidt fiflen med stylesheet, kan jo ændre en hel del, uden at det tager særlig lang tid.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i. Jeg ville med glæde lave rettelser i css og what not, men han er ude efter et helt nyt design. Alt udover forsiden er han ikke længere tilfreds med.

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mail korrespondancen med en accept kan godt bruges men det er vigtigt at det fremgår af mailen hvilke krav specifikationer, design, template, farver, billeder og tekst mv. Jeg er også enig med Herlevsen om, at Du også gerne må se sagen fra en tilfreds kundes side hvis der skulle være mindste tvivl om aftale grundlaget og forventnings afstemningerne.

mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil selvfølgelig også helst have glade og tilfredse kunder, men det er flere dages arbejde, der ikke kan bruges til noget længere. Og jeg har ikke lyst til at lave dobbelt arbejde for samme betaling.

Jeg vil rigtig gerne lave ham en hjemmeside, som han bliver glad for, men jeg er nervøs for at han kan blive usikker på designet lige som den næste side er ved at færdig igen. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Smith:
Og jeg har ikke lyst til at lave dobbelt arbejde for samme betaling.

Men skal du det? - Har i aftalt fast pris? - Eller er du på time basis?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde aftalt en fast pris. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en sur situation at stå i, og især når du så skriver at kunden kunne finde på at ændre mening igen, hvis du laver en ny til ham. Du er nok nødt til at lave en skriftlig aftale, hvis du begynder forfra. Iøvrigt så er jeg sikker på at evt. mail vil være gyldige som bevis hvis det kom så langt.

Jeg har selv prøvet noget lignende, sat en webshop op...."nøglefærdig", og aldrig hørt fra kunden, selvom jeg rykkede for det.....surt Sad

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)