Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af andel i I/S selskab (evt lukning)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om nogen af jer har et bud på, hvor man finder en standarddokument i forbindelse med salg af sin andel i et I/S selskab. Jeg vil gerne helt ud af selskabet til en given pris.

Alternativet er at lukke selskabet og så lade den nye ejer starte et APS selskab op. Der er dog den lille krølle at der er købt noget IT udstyr i firmaet og er der ikke noget med det tager nogle år at afskrive?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der næppe et standard dokument for. For at udtræde af det I/S skal der jo være et regnskab så du kan betale skat af resultatet frem til din udtræden.

Du kan læse om hvorledes du kan sælge din andel til andre her http://www.tax.dk/lv-2010-2/lve/E_I_6.htm - de øvrige - når de er flere, kan så køre videre i I/S som beskrevet i linket

Den nye ejer, hvis han er den anden deltager i det i/s og der ikke er flere, vil efter at du udtræder få nyt CVR nummer som personlig virksomhed eller han kan omdanne til ApS - og om der er aktiver - ex IT udstyr osv - ja så skal det enten købes af af der forsætter - eller sælges til 3. part privat med moms og indgå i slutregnskabet for det I/S og dermed i skatteberegningen.

Jeg ville nu nok kontakte en revisor eller økonomirådgiver og få set hvad der skal laves af regnskab og skattedelen og så samtidigt se hvad der er det optimale for dig - og for dem der skal forsætte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)