Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vdr kaution

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej et lille spørgsmål vdr kaution .

Lad os sige jeg har en ven der skal købe en bil til feks 50.000 han kan ikke selv låne og jeg stiller derfor en kaution for ham i banken.

Min ven mister så sit arbejde og kan ikke betale, jeg skal så betale lånet til banken, kan jeg så efterfølgende kræve penge af ham ?

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det vil du kunne - hvis han har penge til det. Hovedreglen omkring at kautionere er, at man aldrig skal gøre det, hvis ikke man er helt parat til at miste alle pengene

Jeg kan sige at jeg ikke ville kautionere for en ven jeg ønskede at beholde - så hellere låne ham pengene - og det skulle være til noget ret så nødvendigt, for penge mellem venskaber er ikke godt. Nå det var jo så en anden sag - gælden er din vens og du kan sagtens kræve den betalt af ham - vil du føle dig dobbeltsikret, kan du bare inføje i kautionsdokumentet, at dersom kautionen nogen sinde skulle blive udnyttet - vil xxx skylde beløbet til dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger at kautionere, bør det skyldes, at du mener, at du er bedre til at kreditvurdere din ven, end banken er - er du det?
Du skal ikke kautionere, hvis du ikke har råd til at tabe pengene. Og hvis du har råd til det, kan han jo lige så godt låne af dig, som af banken. Så tjener du renterne.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)